Translate

zondag 17 augustus 2014

IN ROME, ACT AS THE ROMANS...

Op de tweede dag van ons verblijf in HCMC, achtten we het wijs om een scootertje voor de dag te huren en zelf onze weg te zoeken in het wespennest.
Na de eerste vijf angstige minuten hadden we door dat je niet mag twijfelen en dat je moet blijven rijden.

Toeteren is alleen om te waarschuwen; boos maak je je niet en alles wat achter je gebeurt, is voor de rekening van diegene die daar rijdt en daar kijk je zelf niet naar om.
Het spreekt dat de zelfmoordpiloten die voor je rijden hierover hetzelfde denken...

1 opmerking:

Miekemie zei

Man man man , jan.......
Na jouw mail begin deze zomer over jouw nieuwe plannen was ik even uit het oog verloren dat je jouw blog ging bijhouden over de nieuwste avonturen. Van mamma hoorde ik dan weer dat jullie al veilig en wel in HCM zitten. Dus heb ik nu jouw verhalen allemaal in ene trok gelezen. Pfffff....wat een gedoe moet dit al allemaal zijn geweest. Maar de moeite waard ? Toch? HCM en de mierenbrij van scooters en mensen ken ik. Zelf stond ik doodsangsten uit om de straat over te steken. Blij dat jullie daar al gesetteld zijn, dat de kinderen onder zeil zijn met de school en dat jullie op verkenning gaan in jullie nieuwe thuisland. Bonne chance. En schrijf ze ! X mieke