Translate

woensdag 10 februari 2016

PLAATSELIJKE GEBRUIKEN



In Myanmar draagt ongeveer elke man een longyi.
Een cilindervormige lap stof is het waar je 's ochtends netjes instapt en dan vooraan met een knoop het hele zaakje verzekert voor de rest van de dag.

Autosleutels, portefeuille, smartphone, het gaat allemaal in de krappe ruimte tussen middel en longyi


Image result for longyi myanmar

Onder grote hilariteit van de huismeisjes is me ook duidelijk gemaakt dat hier geen ondergoed onder wordt gedragen.
Ik denk dat ik deze beker nog maar eventjes aan me voorbij laat gaan, zeker met de biljoenen muskieten die hier genadeloos elk stukje onbedekt vlees aanvallen...

Een tweede opvallend feit is dat jongens blijkbaar veel ijdeler zijn dan meisjes in The Golden Land.
Oorringen, hippe kleren en een haarstijl waarvoor je elke dag een pot gel en een emmer verf nodig hebt, zijn eerder regel dan uitzondering.

De jongens op de foto hieronder heb ik deze ochtend ontmoet in de hardware shop.
Ze waren met zijn vieren een levende reclame voor verfborstels en bijhorende kleuren vernis...



3 opmerkingen:

Bart zei

Het verschilt toch niet zoveel van een kikoi.

Bart zei

Het verschilt toch niet zoveel van een kikoi.

Jan Koko zei

behalve dat een kikoi een lap stof is in plaats van een cilinder zoals een longyi.

Als ik hier nu een kikoi bovenhaal met een Afrikaans kleurenpatroon, word ik waarschijnlijk gezien als hopeloos uit de mode wegens mijn design en heel erg arm omdat ik enkel maar een lap kon kopen en geen mooi rolletje.

Daarnaast kan een longyi niet 'openvallen' wat toch wel een voordeel is, zo zonder dat ondergoed.