Translate

zondag 27 maart 2016

DE WEG NAAR DEMOCRATIE (DEEL III)

Aung San Suu Kyi is een vrouw naar mijn hart, zeker weten...
Ze is erin geslaagd om vier ministerposten op haar bordje te schuiven en het zijn, mijns inziens, net die plekjes die het land voorwaarts kunnen stuwen.

The Lady staat aan het roer van Onderwijs, van Energie, van 'the President's office en van Buitenlands Zaken.

Daar kom je al een heel eind mee, lijkt me en het zou hier wel eens heel erg hard kunnen gaan eens de macht officieel is overgedragen eind april.

Een ervaren strateeg - en de dochter zijnde van - zorgt Aung San Suu Kyi ongetwijfeld voor een nieuwe wind in dit land.
Ik zie het al voor me: foreign direct investment wordt aangetrokken, daarvoor moet er meer ingezet worden op educatie en moet de energietoevoer een beetje stabieler en het hele land gaat in reuzesprongen vooruit.

Toch eens uitzoeken wie Transport Infrastructure en Logistics Development doet want dat vind ik zo gauw niet.
Hopen maar dat ze daar een gelijkgestemde ziel zitten heeft...

Naschrift

En wat lees ik een dag na deze post in de krant?

In the way is a weak kyat currency, decrepit infrastructure, patchy electricity and an urgent need to improve skills in a nation whose education system withered with neglect under the junta.
Vrij vertaald: doe iets aan de economie, de infrastructuur, de elektriciteitsproblemen en de educatie....
Volgens mij heeft die journalist mijn blog gelezen.

1 opmerking:

wobble zei

Ze is wel een ietsiepietsie racistisch... http://www.independent.co.uk/news/people/aung-san-suu-kyi-reportedly-said-no-one-told-me-i-was-going-to-be-interviewed-by-a-muslim-after-a6951941.html