Translate

vrijdag 9 december 2022

WATSKEBEURT (DEEL III)

Waren er nog mensen en plaatsen te bezoeken?
Voorzeker wel!

Samen met Franki zouden we Migombani Campsite gaan bevoorraden.
Elke week reed Franki naar Mto Wa Mbu (Rivier van de Muggen) om de voorraden voor de volgende week te gaan aanvullen en allerlei klusjes te gaan doen.

Ik mocht zomaar mee op opnieuw een ander uitje en was er niet rouwig om.
Eerst stopten we bij Emanuel, de lokale slager om de koelbox vol te laden met kip en spek.
Emanuel was een fijne vent die zelf hele varkensribben rookte dus binnenkort ga ik terug om wat van dat lekkers te kopen...






We reden eventjes na iemand die tot de aankoop van een watertank besloten had en ik besloot mijn nieuwe vriend uit te nodigen voor lunch.




Franki werd er op slag vrolijk van want we waren dicht bij Kisongo en laat dat nu net een dorpje zijn met een heel klein achterafstraatje waar de lekkerste geit van het zuidelijk halfrond verkocht wordt.
We wandelden tussen de wankele stalletjes, betasten ongegeneerd stukken vlees op de barbecue en toen besliste onze chauffeur dat net het groezeligste huisje het meeste vertrouwen uitstraalde.

We aten geit met ugali (maisbloem-deeg) en katchumbari (tomaat, komkommer en ui) en ik besefte dat er gebruik van me was gemaakt want we hadden meer dan de helft van het vlees over.
Dat ging mooi mee voor de familie...








Uiteindelijk reden we Mto Wa Mbu binnen, middenin een kudde koeien en toen ging het steil bergop naar Migombani dat een ongelooflijk zicht had op Manyara National Park.














De volgende morgen had ik rustig de tijd om een half boek uit te lezen terwijl mijn reisgenoot deuren en douchekoppen herstelde en na de makande en een glas baobab juice reden we op ons gemak terug naar Arusha.





Er stonden voor de volgende dagen nog allerlei activiteiten op het programma....
Ik ging lekker eten met Harald en Tine, mijn Vlaamse vrienden.



Ik ging biljarten in the man cave Ally waar - gezien de vele vloeibare versnaperingen - de foto's niet echt geslaagd waren.



Hier besloot ik vooralsnog niet te gaan eten...

zoals we allemaal weten betekent 'kaka' eigenlijk gewoon 
'broer' in Kiswahili.


Ik probeerde geroosterde sprinkhaan



En toen nodigde de mama van Gertjan - mijn Nederlandse mama in Tanzania - me uit voor haar verjaardag in Arusha Coffee Lodge.
Ik was zeer vereerd want het was een plaats waar ik zelf niet zomaar zou binnenstappen.

We kozen een vijfgangenmenu en mama zorgde voor een paar flessen bijpassende wijn.
Helaas drong het iets te laat tot me door dat hier foto's moesten genomen worden maar er is toch iets bewaard voor de eeuwigheid. Zie hieronder...

calamares met een heerlijke avocado dressing 

filet met aardappelpuree en rode biet

een heerlijk zoet dessert

een kaasplankje



En toen moest er ook nog Irish Coffee gedronken worden.
Een oprecht fantastische avond!!






















Geen opmerkingen: