Translate

dinsdag 9 september 2008

WHAT'S ANOTHER YEAR? (Johnny Logan - Eurovisiesongfestival, middeleeuwen)

Vandaag is het een jaar geleden dat een kleinood me uit het lood sloeg en mijn leven ging beheersen.
Zoals Steve vanop het bureau hier zegt: ik zat duidelijk nog niet in de computer van Die-van-hierboven en daar ben ik zowel Steve als De Almachtige Scheidsrechter elke dag dankbaar voor.
De dankbaarheid voor Steve is gewoon een vorm van zelfbehoud. Die kerel weet alles van computers en ik wil het risico niet lopen dat ie een rechtstreekse lijn naar hierboven heeft.

Afgezien van een infectie op mijn borst die nu een jaar aansleept en achtereenvolgens in Libie, in Kenia en in Tanzania behandeld is zonder resultaat, een slapende arm door de grote rits over mijn zij en schouder en een stem die nooit meer dezelfde zal zijn, is er geen merkbare schade aan het koetswerk.
Voluit lachen zal waarschijnlijk nooit meer lukken; verder dan wat amechtig gehinnik kom ik niet en dat ik nooit meer uit volle borst zal zingen mag eerder tot een zegening voor mijn naasten gerekend worden dan tot een achterstand voor mij.
Tot zover de carrosserie, wat de binnenbedrading betreft, ook die is ongeschonden door Het Incident gekomen. Geen paniekaanvallen en nachtmerries, geen woede- of wraakgevoelens. Enkel blijdschap bij het ontwaken dat ik weer wakker mag worden in het land waar ik zo van hou.

Een jaar geleden kwamen Ezra en Rebecca, de piloten van Flying Medical Services langs voor een Dame Blanche en brachten zo drie ongenode gasten binnen.
Vanavond komen ze opnieuw langs, met wat andere vrienden.
Al bij al zeuren ze nu al 366 dagen om dat ijsje...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Supertekst!

Tim t' Kint zei

Dag Jan,

Ik volg vanuit de luwte je blog, niet alleen omdat ik je zo'n sympathieke peer vind met een schitterende visie op het leven in het algemeen en wat je overkwam in het bijzonder, maar ook (ik ben nu eenmaal een egoist) omdat ik steeds weer goed gemutst raak door te proeven van je schitterend schrijverstalent.
Ik wens je op deze speciale verjaardag oprecht het aller-aller beste.
Tim (van de TT06)

wobble zei

En net vandaag raakt bekend dat in Zuid-Afrika een Belg vermoord werd tijdens een roofoverval. Hij kreeg een kogel in de borst, zijn vrienden mochten hem niet helpen, een vriendin werd ondertussen verkracht en hij overleed. De dieven gingen er vandoor met wat sigaretten en drank.
Sound familiar?

Ge hebt een serieuze engelbewaarder.

Mieke zei

Hoe komt het toch , dat ik zo vaak bij het lezen van je teksten tot tranen toe ben bewogen of in schaterlachen uitbarst. Emoties van hier tot ginder, jij bent er supersterk in om die teweeg te brengen.
Ik klink vanavond allesinds nog op jou en jouw tweede leven.
Kus,Mieke en de hele bende hier.