Translate

woensdag 10 maart 2010

KILOMETERS TELLEN

Toen ik even geleden samen met de vrolijke medewerkers Faustina en Adam naar de regio onder het Victoriameer afreisde om daar persoonlijk te gaan zien hoe het met de Jatrophateelt stond, leek het me een goed idee om gelijk ook de kilometers te noteren tussen verschillende markante punten op onze route.
Dat zou het veel makkelijker maken, bedacht ik, om in de toekomst in te schatten hoelang een truck over een bepaalde afstand deed; wat de exacte afstand was tussen de verschillende collectiecentra enzoverder...

We reden Arusha uit en in Kisongo, het eerste dorpje op onze weg, zouden we de eerste vaststelling doen.
Iedereen was er klaar voor...
Faustina zat achterin met haar schriftje in de aanslag terwijl Adam naar het dashboard staarde alsof ie een nieuw wereldrecord zou homologeren.
De kilometerstand van de oude Landcruiser werd genoteerd en verder ging het.

We stopten in Makuyuni waar je rechtsaf naar de krater gaat of rechtdoor naar het Tarangire National Park en naar de hoofdstad Dodoma.
Traag las Adam de cijfertjes voor en daarna herhaalde Faustina ze nog even; fouten moesten tenslotte ten alle tijde vermeden worden.
De cijfers kwamen me verdacht bekend voor maar u kent vast wel het gevoel: bij de Lotto heb ik ook altijd het idee dat ik daar zelf ook wel kon opgekomen zijn.

Babati was onze volgende stop, hier gingen wij rechtsaf richting Singida terwijl Dodoma rechtdoor was.
Opnieuw las Adam de teller traag voor en opnieuw schreef Faustina alles geconcentreerd en netjes in het schriftje.

Ondertussen was ik er helemaal zeker van dat dit dezelfde cijfers waren als voorheen.

"Adam, je leest nu drie keer exact dezelfde cijfers voor."

(Faustina bekijkt beduusd de drie combinaties onder elkaar. Ze zijn inderdaad identiek gelijk maar dat was haar nog niet opgevallen.)

(Adam, stralend enthousiast dat hij de enige niet meer is die een zwaar geheim met zich meetorst):

"Ja hoor, de kilometerteller is al heel lang stuk."



Tja...

4 opmerkingen:

Bart zei

Tja.......

Mieke zei

Hilarisch!!!! ik kom niet meer bij....

Charlotte and Dries zei

Via Valentijn (jaja, opnieuw dezelfde schuldige) ben ik ook op je blog terecht gekomen. Het ziet ernaar uit dat je ook een follower bij hebt!

Terwijl we hier in Zuid-Amerika aan het rondtrekken zijn, komen af en toe mooie herinneringen van Tanzania terug boven ... Ooit komen we er nog eens terug. Hopelijk vroeger dan later. En dan ben je zeker de eerste die ervan hoort!

Groeten uit Argentiniƫ
Charlotte & Dries

Vale zei

sorry Jan...