Translate

dinsdag 27 juli 2010

GENTSCHE FIESTE IN ARUSHA

Er was een tijd, lang geleden dat ik bij nacht en ontij De Gentsche Fieste onveilig maakte samen met Heidi.
Heidi verdween uit mijn leven en later verdween ook Gent; zij het dan dat het contact nooit helemaal verwaterde.
Als reunie besliste de dame met wie ik acht jaar veel lief en een beetje leed had gedeeld dat een bezoek samen met echtgenoot Fons tijdens de memorabele feestendagen in Gent evengoed in Arusha kon gevierd worden.
Zo kwam het dat ik vorige vrijdag koers zette naar KIA luchthaven om mijn vlaams bezoek op te halen.
Fons en Heidi hadden mijn verzoek om zoveel mogelijk belgisch bier en echte chocolade mee te brengen letterlijk genomen.
Naast een minimieme hoeveelheid eigen bagage waren de koffers topzwaar gevuld met alle heerlijks uit een wereld ver van hier.
De toegestane maximale hoeveelheid van 46 kilogram per persoon werd bevolkt door meer dan dertig verschillende flesjes bier en pakken en pakken chocolade.
Ondanks de vermoeiende nachtvlucht werd toch een tussenstop gemaakt in Mount Meru Game Lodge voor een vergelijkende warenstudie met het tanzaniaans brouwsel.
Daarna reden we naar huis, fristen mijn gasten zich wat op en gingen we voor een heerlijke zeevruchtenschotel naar Blue Heron, gevolgd door een paar cocktails in Damascus.
De vakantie was nu echt wel ingezet voor mijn bezoek.

Op zaterdag beklommen we Kili Ma Moto, mijn lievelingsvulkaantje, ook al is het ding al jaren zachtjes ingeslapen.
We zagen er de baldadige en luidruchtige jeugd van de streek met hun geiten, schapen en een enkele koe en daarna spoelden we het stof door op de prachtige gronden van TGT.

De reunie was alvast in stijl gestart....



...werd toch een tussenstop gemaakt in Mount Meru Game Lodge voor een vergelijkende warenstudie met het tanzaniaans brouwsel...



...Op zaterdag beklommen we Kili Ma Moto, mijn lievelingsvulkaantje, ook al is het ding al jaren zachtjes ingeslapen...

...We zagen er de baldadige en luidruchtige jeugd van de streek...

...met hun geiten, schapen en een enkele koe...

...Als reunie besliste Heidi dat een bezoek samen met echtgenoot Fons tijdens de memorabele feestendagen in Gent evengoed in Arusha kon gevierd worden...



...en daarna spoelden we het stof door op de prachtige gronden van TGT...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Waren de 'secretaresses' nog aan 't werk in de Mount Meru Game Lodge ?
Remember ? Krijg bijna opnieuw de slappe lach als ik eraan denk !
Vele groetjes aan Heidi en Fons !

Mie(ke)

Jan Koko zei

1 van die langbenige ooivaars waar je naar verwijst, Mie, heeft ontslag genomen en zou graag haar CV opsturen naar Maria Middelares.
Kan jij een woordje voor haar doen?

(was ons toneelstukje van november 2009 met de ooievaars in de hoofdrol terwijl wij de dialogen verzonnen inderdaad vergeten maar als ik aan Mie en haar legendarische slappe-lach-aanvallen denk, komt het allemaal terug) ;-))))