Translate

woensdag 19 januari 2011

DE WIJZEN GINGEN NAAR HET OOSTEN (EINDE - OF EEN NIEUW BEGIN)

Sightseeing en toerisme was niet het enige dat ons naar Taiwan lokte...

Kort nadat ik Mimi had ontmoet, vertelde ze me dat ze twee kinderen had uit een relatie met een Rwandese man.
Maya van vier en Enzi van twee waren - terwijl hun moeder een zaak trachtte op te starten in Arusha - toevertrouwd aan de goede zorgen van de familie en nu was de tijd gekomen om een peuter en een kleuter op te halen.
Als nieuwe ommezwaai in het leven kon het tellen...

Ik ontmoette de kinderen en algauw bleek dat het heel goed klikte tussen ons. We overleefden meer dan 24 uur vlucht zonder drama's; de kennismaking met loebas Morani en eigenzinnige Kitty-cat verliep vlotjes en zelfs een longontsteking van Enzi, griep bij mezelf en daarna ook bij Mimi bracht ons niet uit ons evenwicht.
Sinds maandag gaan beiden naar school met wisselend enthousiasme en zelfs ik leer elke dag bij over wat dergelijke kleine hummels zo allemaal nodig hebben.

Als later ook kleine Arnaud nu en dan eens op bezoek kan komen, zou dat mijn geluk helemaal compleet maken.
Vriendjes om mee te spelen zijn alvast aanwezig...









6 opmerkingen:

Anoniem zei

Amai, van een ommezwaai gesproken... dat kan tellen! Héél veel geluk met je nieuwe gezinnetje. Groetjes Annick & Tibor xxx

Audrey zei

Wat een rijkdom ! Ik wens jullie veel geluk toe ! Audrey x

Anoniem zei

Dit kan tellen als ommezwaai! Zowel voor jou als voor die twee ieniemienies zal dit veel doen veranderen... Ik hoop dat jullie alle vier in jullie nopjes kunnen zijn! Geniet ervan! En hopelijk blijf je op je eigen manier blogjes posten...

Unknown zei

Huplaaaaa! zo'n schoon voorbeeld van 's werelds mengelmoes! proficiat Jan,met je nieuwe familie. doe zo voort, en dan blijf ik lezen!
groeten
Brecht

Els zei

Dag Jan ! Ik zie dat je omringd bent door prachtig gezelschap. Dat kan alleen maar verrijkend zijn. Veel plezier en geluk bij dit nieuwe begin !
Un beso

Vale zei

wie had dat nu gedacht?! Proficiat (bom)papa Jan! En wees maar een beetje een voorbeeld voor die twee onschuldige ukkies!
Greetz, Vale