Translate

donderdag 12 mei 2011

EEN ONTSPANNEN VAKANTIE (DEEL VI)

"Met een beetje geluk kan ik het wiel nog vervangen voor de ferry weer vertrekt," bedacht ik terwijl ik door de bagage rommelde op zoek naar de krik en de wielsleutel.
Tevergeefs alweer...
De helft van het gereedschap was blijbaar achtergebleven in Arusha bij het laatste onderhoud.
Ik vervloekte de garagist en bij uitbreiding alle Tanzanianen en hobbelde met een manke achterpoot voorzichtig het dorpje weer in.
Ook bij het benzinestation was geen sleutel te bespeuren en het hulpje sprong op een roestige fiets op zoek naar een oplossing.
Een uur later kwam ie terug met lege handen.

Ik besloot alles op alles te zetten - erger kon het toch niet worden - en de band te laten oppompen met de spijker er nog in.

Ik haalde zowaar de overzet en met nog twee tussenstops waarbij de motor stilviel en ik gelijk de staat van de band kon controleren, haalde ik het uiteindelijk tot ons vakantiehuisje...

We genoten van het rustige paradijsje, aten machtige visschotels voor een prijsje, zwommen in de zee en verzamelden schelpen en na anderhalve dag was het tijd om de auto klaar te maken voor de terugreis...

Geen opmerkingen: