Translate

vrijdag 27 mei 2016

EEN KNAPPE VERSCHIJNING

We zouden er als man allemaal wel willen uitzien als George Clooney, Brad Pitt of - vroeger dan toch - Richard Gere.
Helaas heeft het lot het mannelijke ras net iets te vaak gezegend met het muizerige uitzicht van Woody Allen, de burleske karakterkop van Robert De Niro of het rijkelijk uitgebouwde lichaam van een Michelinmannetje.

Het is wat het is er er bestaat geen wet om je verwekkers voor de rechter te slepen wegens estetische verwaarlozing.

Sinds jaar en dag ben ik de bezitter van een sik-plus-baard.
Ik geloof sterk dat ik hiermee mijn medemens wat help aangezien die anders spontaan zou beginnen denken dat ie wel zin heeft in een gekookt eitje nadat ie een minuutje met me heeft gepraat.
De sik werd langer en langer en toen kleine Zane - nu drie maand oud - in mijn leven kwam, had ik medelijden met het kleine kereltje dat de hele tijd dat gekriebel van mijn baardharen moest ondergaan.

Exit lange sik, tot grote opluchting van mijn lieve mama (die me trouwens nooit verteld heeft dat ze die gezichtbegroeiing niet kon  smaken).
In plaats daarvan wou ik eens uitzoeken hoe ik eruit zou zien met een baard en daar ben ik nu hard mee in de weer.

Gisteren zit Mimi me aan te staren en met iets van bewondering in haar stem zegt ze: "die baard staat je wel. Je doet me denken aan Colonel Sanders."

Ik neem het compliment hoofs in ontvangst terwijl mijn gedachten afdwalen naar een nobel man, vooruitstormend op zijn zwarte hengst die alleen hij in bedwang kan houden.
Geliefd door zijn manschappen, gevreesd door de tegenstander.
Een groot en rechtvaardig leider, een voorbeeld voor allen.
Maar bovenal, een charismatische en knappe verschijning. Een gebeeldhouwde kop op een lichaam van graniet.

Over General Lee heb ik nog gehoord en ik hoop dat ie daar geen vriendje van is; dus vraag ik Mimi wie die Colonel Sanders dan wel is.

Het onschuldige antwoord schopt me genadeloos in het middenrif.

"De stichter van Kentucky Fried Chicken," zegt Mimi ernstig. Onze Captain Iglo denk ik er onmiddellijk bij.
Het wordt nooit wat met mij als fotomodel...

Colonel Sanders
Captain Iglo