Translate

vrijdag 3 maart 2017

THE FAR WEST

Vroeger was je het mannetje als je een zwarte, nerveuze hengst had.
Je steeg af aan de saloon, gooide de teugels over de balk (en je viervoetige vriend bleef netjes op je wachten, niet gehinderd door het knallen van pistolen of the passeren van een wel zeer knappe merrie) en wijdbeens stapte je de drankgelegenheid binnen.

De hengsten en de saloons zijn er niet meer maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en de hedendaagse macho's uiten zich op een andere manier.

Deze zag ik op een wandeling doorheen onze buurt:



wie verzint nu zoiets, vraag ik me dan af...

Het begint ook weer wat warmer te worden en aangezien de gemiddelde New-Mexicaanse motorrijder nog liever doodvalt dan een helm te dragen, was er tijdens de koude wintermaanden beduidend minder motorgeronk te horen.
Maar ze zijn terug, de jongens die de zwarte hengst of de schimmel tussen hun benen vervangen hebben door een Harley Davidson.
En opnieuw vraag ik me af wie het in zijn helmloze kop haalt om een beetje te gaan rondcruisen met een ape hanger. Daar krijg je toch gigantische kramp van in je oksels?



Maar goed, we zitten zowat halverwege op de Historic Road 66, waar de meest onverschrokken pioniers hun geluk waagden en we wonen op een goeie steenworp van de grens met Mexico en zijn geestesverruimende middelen dus je kan wel enig ruig gedrag verwachten in dit deel van de States.

Op mijn dagelijkse wandeling langs een irrigatiekanaal zie ik konijnen, haviken en buizerds en een paar dagen geleden zag ik zelfs mijn eerste coyote; allemaal in een residentiele wijk...
Het is nog altijd de Wild West maar op een nieuwe leest geschoeid en zo heb ik het graag.

Binnenkort kunnen we gaan kamperen en dan hoop ik nog meer plaatjes te verzamelen van stoere jongens en meisjes en al even stoere ratelsangen, tarantula's en bobcats.





Geen opmerkingen: