Translate

dinsdag 22 augustus 2017

EEN TOEVALLIGE ONTMOETING

Je ontmoet kennissen of vrienden op de meest onverwachte plaatsen.

Toen ik in het begin van de jaren '90 een klein dorpje ergens in Rajasthan, India verkende liepen we er plots Kurt, een vaste klant van De Kokodril tegen het lijf.

Zoals beschreven in een post van een jaar geleden ontmoette ik Mark uit Amerika in een verborgen hoek van Vietnam en daarna opnieuw in een restaurant in Yangon, Myanmar, een paar duizend kilometer verder.

De meest magische ontmoeting echter deed zich voor toen ik Los Angeles verliet en zeer tegen mijn zin drie uur moest doorbrengen in Phoenix, Arizona.
Je bent tenslotte op weg naar huis en de totale duur van de vlucht is minder dan twee uur.
Logisch dan dat je niet nog wat meer tijd wil verliezen met een tussenstop.

Ik wandelde op mijn gemak - tijd zat - naar de gate waar ik zou inschepen en mijn oog viel op een Afrikaan die er niet uitzag als een Afro-Amerikaan.
Waar het verschil zat, daar ben ik nog niet achter, maar de jongeman zag er niet Amerikaans uit.

"Hij lijkt wel verdacht veel op Lelo, de Tanzaniaanse wereldreiziger," dacht ik toen ik dichterbij kwam.
Ik maakte een klein ommetje achter zijn rug door en zag een Tanzaniaanse vlag geborduurd op zijn rechtermouw.
Op het gevaar af om een stalker genoemd te worden, boog ik nog wat verder voorover en zag een T-shirt van Chile-to-Kili, de fietstocht die Lelo ondernomen had en die je kan nalezen tussen de links op deze site.

Lelo en ik stonden elkaar een beetje emotioneel aan te kijken want we waren goede vrienden geweest in Arusha en hier, zoveel duizenden kilometers verder, kruisten onze wegen opnieuw.
Lelo was op prospectie voor zijn safaribedrijf in Tanzania en was op weg naar Denver.

We hadden tien minuutjes om bij te praten en toen vertrok mijn vriend opnieuw.

Een wonderlijk toeval!!





4 opmerkingen:

Audrey zei

Wat een bijzondere ontmoeting!

Anoniem zei

Je ziet er steeds amerikaanser uit.... where is your gun ?

Unknown zei

Wat zou ik jou graag ook nog eens toevallig ontmoeten !
Dikke kus Mie

Jan Koko zei

Mie, ticketje boeken voor jezelf, die prachtige vent van je (wat anders met de naam Jan?) en kleine Louise. We hebben een kamer voor je klaar!!