Translate

maandag 21 augustus 2017

THE WILD WILD WEST (DEEL III)

In San Fransisco ga ik op zoek naar de Doc Martens winkel (het zal wel de nostalgie van de jaren '80 zijn) en ik ontdek dat een zware Harley Streetglide niet het beste vervoermiddel is voor San Francisco.

De motoren zijn gemaakt voor lange afstanden over Amerika's Interstates maar stellen teleur op de heuvels en voor de talrijke stoplichten van deze mooie stad.
Ik maak er gelijk een testrit van op de Harley waarvan de rijder klaagt over de harde vering en doordat het monster in glitters is gespoten (ik heb de indruk op een gigantische discospiegelbol rond te touren in de late namiddagzon) krijg ik aan alle stoplichten complimentjes over de prachtig mooie machine die de mijne is.
Amerikanen en stijl, het zal wel nooit wat worden...

We verlaten de stad onder de Golden Gate bridge door en rijden verder naar Highway 1/101.
Deze weg kronkelt langs de oostelijke kustlijn (de 101 is de snelweg die meer rechtstreeks gaat maar soms lopen ze parallel) en wordt als 1 van de mooiste wegen ter wereld geroemd.
Ons britse team ziet het even anders: Als je een stukje zee hebt gezien, heb je het allemaal gezien.

Waar onze stops voordien vooral bestemd waren voor het drinken van koud water, houden we nu halt bij barista's om de innerlijke mens wat op te warmen. De kust is fris en bewolkt maar het is heerlijk weer om te rijden.

We bezoeken de elephant seals op het strand (wat is de nederlandse naam voor deze giganten? Zeekoe misschien?) en overnachten in Monterrey en Pismo beach vooraleer we verder afzakken naar het zuiden via Malibu beach waar de rijken der aarde wonen en de Santa Monica Pier als symbolisch eindpunt van deze wondermooie rit.

De motoren worden binnengebracht op het bedrijf en 's avonds gaan we een laatste keer uit eten met de hele club en blijven we te lang hangen in de bar van het hotel.
De dag erop stap ik op het vliegtuig, moet ik helaas voor een vlucht van twee uur overstappen in Phoenix en drie uur wachten en kan ik daarna eindelijk na zeven weken het gezin weer in de armen sluiten.

Twaalf dagen thuis nu en daarna vertrek ik opnieuw voor een maand maar deze keer als tourguide...





1 opmerking:

Bart zei

Ik heb genoten van je reis. Ik neem aan jij ook.