Translate

zaterdag 25 januari 2020

WAT POFT DE SCHAT (Deel III)

Goed, na het schrijven van deel II dreef een hogere kracht me naar "Papa Nacho Mexican Food" waar ik in mijn povere Spaans een conversatie aanging met de eigenaresse in haar povere Engels.

Er werd mij aangeraden om de gorditas te proberen dus dat deed ik dan maar.
Een gordita - of een "mollige" zo u wil - is gemaakt van masa ofte maismeel en valt een beetje tussen een platgemepte pistolet en een pitabroodje.
De gordita wordt opengemaakt en gevuld met allerlei lekkers en opnieuw zijn de mogelijkheden onbeperkt. Tenslotte ook nog meegeven dat gorditas, net als zwanen, trouw zijn aan hun partner en daarom meestal per twee komen.

Een Gordita



Bij het afscheid gaf de vriendelijke seƱora me ook nog mijn opdracht voor mijn volgende bezoek mee. Dan zou er namelijk torta geserveerd worden en veel had ik daar niet tegen in te brengen; dat was wel duidelijk.
Ik heb het net even opgezocht en erg tevreden word ik er niet van.
Het lijkt er namelijk op dat ik dan een broodje voorgeschoteld krijg.
Een torta is namelijk onze pistolet met ham, kaas of wat dan ook.
Het woord zelf klinkt lekkerder dan het gerechje maar het kan ook niet elke dag feest zijn...


Torta





Geen opmerkingen: