Translate

woensdag 8 september 2021

VAN BURQUE NAAR BELGIE (DEEL X)

Wat voorafging: een erg gezellige namiddag en avond met de Jokke, met Anne en met Sofie.


Toen ik op de trein stond te wachten, belde Jos. (Daar is hij opnieuw - zie deel III - onthouden die naam!!)
Op een goeie twee uur kachelde ik van Herentals naar Deinze waar mijn lieve mama en mijn al even lieve nonkel Paul en Tante Trees me oppikten om naar Dikkelvenne te rijden waar mijn favoriete nichtje Mieke met haar man Peter woonde.

Er was heerlijke patisserie, er was Duvel en Highland Park en we kletsen een eind weg.


Nonkel Paul, de enige andere 'Afrikaan' in de familie want geboren in Matadi, DRC
en tante Treeske, de beste kok van Europa.


papa, mama en dochtertje Mieke



Mieke en Peter, de gastvrijheid zelve...









Mama en ik reden terug naar Roeselare waar ik mijn laatste dag met Anneleen zou spenderen terwijl echtgenoot Kris een optreden aan de kust onveilig maakte...





De kaasplankjes beginnen al kleiner te worden.
Het nieuwe van het Amerikaanse bezoek is er een beetje af...







Joost, een vriend van de lagere school kwam me afhalen in zijn Vintage Volvo en samen gingen we nog een terrasje doen want de terugvlucht kwam nu echt wel dichtbij.


 

Aangezien ik de laatste twee weken bijna niets gegeten en gedronken had, besloot mama haar uitgestelde Covidverjaardag in de Mango in Roeselare te vieren.

Een paar familieleden haalden het helaas niet wegens andere verplichtingen maar het was fantastisch om nog een laatste keer samen te zijn met de mensen die me zo nauw aan het hart liggen.


LL ofte Lieve Luna, de nummer drie bij Rosemie




Grote broer en kleine zus




Sara, vriending van Arne, Jade, de jongste van Rosemie en Arne, de troonopvolger van Rosemie.









Niels, eervol tweede bij Rosemie




mama alweer aan de Duvel...











mama en haar kindjes






Mama bracht me naar het station en met twee verschrikkelijk zware koffers reisde ik met twee ongelukkige overstappen in vier uur naar een klein dorpje net naast Schiphol waar het hotel een kwartier stappen was. Denk oneven tegels op het voetpad, kleine plastieken wieltjes onder beide koffers en regen.
Na een veel te korte nacht stapte ik het hele stuk terug en stapte ik op een bijna leeg vliegtuig terug naar Dallas.

Een onovertroffen vakantie, dat moeten we meer doen!!


Een beetje chocolade voor de USA
Je kan maar beter gewaarschuwd zijn: neem geen ballonnen mee in de lift in Schiphol!!


Mooi!! Slaapmatjes op Schiphol
Veiligheid voor alles. Toen deed ie zijn masker af en zat een half uur
te kauwen op een sandwich.



bezettingsgraad: <10%










Alleen Gent kan dit!
Bemerk ook rechtsbovenaan. "Wat staat er op de Gentsche tramkaartses?
"NIE PLEUJE"

En dat geldt voor jullie allemaal: Nie Pleuje!!






3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wie vind je het leukste kind van Rosemie?

Jan Koko zei

Ik wil niet dat er reLLen uitbreken in Torhout! Het is al weLLetjes zo...

Unknown zei


Zeg Gevaert, da begint nu wel echt lang te duren voor die afspanning en dat eethuis met die krokodillen terug open gaan.
Ik heb gebeld naar 09/224.30.26, gemaild naar jan_koko@hotmail.com en gesurft op http://dekokodril.hypermart.net... tevergeefs
Ik ga op zoek naar een ander stamcafé, ik meen het hé.
Dit kan je enkel nog voorkomen door eens iets van je te laten horen (crife@skynet.be) of langs te komen. (Park ten Hovelaan 67a - 9090 Melle)

En dan weer zeggen dat ik impulsief ben zeker..?