Translate

woensdag 1 september 2021

VAN BURQUE NAAR BELGIE (DEEL III)

 Wat voorafging: dag 1 was achter de rug, zes kilogram erbij.


De dag erop reed ik naar Brakel waar ik Koen en Bieke ontmoette die ik 35 jaar niet meer gezien had en waar ik voor het eerst met Jos praatte. Grote kans dat zijn naam binnen een maand of zo nog eens opduikt. In je gedachten houden!!

We gingen eten in De Martiko op de markt van Oudenaarde - een absolute aanrader - en tijdens een avondwandeling besefte ik dat ik zo erg gemist was dat er ondertussen straten naar me genoemd waren.
Nu nog een voetbalstadion en een luchthaven en ik ben tevreden...







Ik sliep in Brakel en zette om een uur of negen koers naar Gent waar ik me ongelofelijk opwond over de idioot die de parking onder de Zuid heeft ontworpen.
Vierendelen en brandstapelen, die architect.


De vriendelijke mevrouw die me door de bureaucratische molen van paspoort, rijbewijs en identiteitskaart hielp in het plat Gentsch maakte weer veel goed hoewel de uitkomst eerder onbevredigend was.
Een identiteitskaart zou me €110 kosten tegenover de normale €26 omdat ik niet in Belgiӗ woon. Als ik die in Los Angeles aanvraag moet ik wel helemaal naar daar reizen - een goeie 1,200 km van albuquerque - en moet die kaart naar daar gestuurd worden terwijl ze dan wel de gewone prijs kost.
Een totaal onlogische catch 22 dus...

Ik besloot mijn vorige identeitskaart als verloren aan te geven maar ook dat liep niet zo vlot als gedacht want er zat gewoon geen kaart van me in het systeem. De bureaumevrouw had er al evenveel zin in als ik dus we lieten het maar zo. Wat konden we ook anders?
Nieuw nummertje dan en wachten voor de rijbewijsmeneer. Mijn vodje papier met een pasfoto van toen ik 18 was, bleek nog geldig te zijn tot 2033 dus daar gebeurde ook al niets.


Gelukkig kon ik wel een nieuw paspoort aanvragen. We mogen al blij zijn met één op drie in de wereld van de paperassen, lijkt me...

Nu werd de GPS ingesteld op Ursel waar ik het liefste koppel ter wereld aantrof. Jakke en Annemarie en hun dochter Louise hadden er wel zin in en we praatten en lachten alsof er geen tien jaar tussen had gezeten.



Na een heerlijke namiddag en avond reed ik terug naar Torhout om me klaar te maken voor nog wat meer tafelen met de familie op zaterdag... 



Geen opmerkingen: