Translate

dinsdag 31 augustus 2021

VAN BURQUE NAAR BELGIE (DEEL II)

 Wat voorafging: ik landde op Schiphol na een slapeloze nacht.

Het is me al een paar keer opgevallen bij jonge mensen maar ook nu weer vond ik dat Arne, de oudste zoon van mijn jongste zus, zo volwassen was voor zijn 23 jaren.
Als ik terugkijk naar mezelf op die leeftijd, zie ik vooral een kinderachtig kalf dat nog altijd niet wist waar het heen moest met het leven.
Helemaal anders schijnt het nu te zijn met de 'jeugd van tegenwoordig". Ze hebben een doel en daar willen ze heen. Ze zijn verstandig en houden rekening met elkaar. Allemaal zaken die, vind ik, in onze tijd nog uitgevonden moesten worden.

We praatten drie uur non stop en toen haalden we mijn allerliefste mama op, samen met Rosemie en Niels, de nummer twee van de clan Desmet en samen reden we naar Anneleen en Kris (waar we ook mijn petekindje Zeger en Sara, de vriendin van Arne aantroffen) om onmiddellijk de voeten onder tafel te steken...

 










De gin tonic vloeide rijkelijk alsook de witte wijn. De vis was gerookt en de hapjes waren fantastisch. 
Ik kon me niet voorstellen dat ik zolang zonder had gekund in de culinaire woestenij die Amerika is.










Om een uur of acht kwam er een barst in mijn wakkere optimisme en werd ik afgevoerd naar het huis van Rosemie waar ik de batterijen oplaadde voor verdere avonturen...




Geen opmerkingen: