Translate

donderdag 30 oktober 2008

SPANJE KAMPIOEN, DEEL III

In de vorige post vermeldde Daniel dat ik de drie Spanjaarden nog wat raad meegegeven had. Mijn reisgezel Manneke op de trip Belgie - Tanzania zal dit beamen: de weg vanaf de ethiopische grens in de richting Nairobi is met ruime voorsprong het slechtste wegdek wat ik ooit meegemaakt heb.
Gedurende 600 km rijd je door het gebied van de Shifta, roversbenden die evengoed op klaarlichte dag opereren en eerst schieten voor ze je beroven.
De weg bestaat uit een stenenveld dat makkelijk de vergelijking met een treinspoorbedding kan doorstaan.
Ik drukte mijn bezoekers voor 1 nacht op het hart om een visum aan te vragen in Nairobi omdat ze anders de grens naar Ethiopie niet over zouden raken.
Bij onze doortocht naar het zuiden waren we op drie zuid-Afrikanen gebotst die het tevergeefs gewaagd hadden. Moedeloos kookten ze hun potje aan de vuile grenspost. Ze moesten het hele stuk terug omwille van 1 stempeltje.

Mijn spaanse vrienden sloegen helaas mijn raad in de wind.
Lees maar:


Hey Jan!!!
I am so glad to know about you!! Now it is time to tell you something that you are gonna laugh. Yes, we are so stupid and I tell you why. In Nairobi we talk to the ambassor of Ethiopia. He ensured us that we could get the visa on the border. The ambassor of Ethiopia was wrong and you were rigth, so, yes, believe it, after you advised us the opposite, we went to Ethiopia without the visa. I know, I know... the most stupid idea ever, but we did and YES, we had to go back, can you believe it??
I supose that is part of the adventure and now we can laugh about it. But anyway, the trip is over. I see you went back to the roads again, and there is not cure for that illness so I am sure we will meet again somewhere. I have a great sofá waiting for you in Spain and good music to play. I really appreciate all you did for us that nigth.
Take care my friend.
Dani

Geen opmerkingen: