Translate

vrijdag 2 januari 2009

GELUKKIG VERJAARJAAR

Morgen is het drie jaar geleden dat Manneke en ik op onze twee moto's stapten, elkaar kwijt raakten na 150 meter aan de Nederkouter maar daarna wel samen en heelhuids in Tanzania aankwamen na de mooiste reis van mijn leven.
Dat we de rest van de trip handje in handje gereden hebben om samen te blijven, mag stil gehouden worden...
Manneke is nu voor de volgende zes maand onderweg naar Peking met vriend Erwin in een Porsche 911 van het jaar stillekes.
Ik wens hen beiden alle succes in het algemeen en Erwin meer "windstiltes" dat tijdens mijn tijd met Manneke.
Al bij al is de cabine van zo'n porsche nogal benepen en met onderrugwind gaat die kar echt niet sneller rijden...

In ieder geval, we zijn weer een jaar verder en ik verkies nog een stukje te breien aan mijn leven in de nabijheid van de Serengeti, de Kilimanjaro en de Indische oceaan en wie zal het me kwalijk nemen, zeker gezien het feit dat ik dit alles hier neerschrijf in een zalig zonnetje en een temperatuur van ongeveer 28 graden...

Ik wens jullie dan ook alles voor dit jaar in buffetvorm; hier proef je eens, daar verkies je niet van te snoepen, maar probeer vooral alles wat nieuw is... je weet nooit welke verrassingen dit jaar voor je in petto heeft.

De wensen voor kerstmis zijn nu logischerwijze vervangen door nieuwjaarsboodschappen en er is weer wat hilarisch binnen gekomen op mijn GSM.

Godwin, mijn collega van facilities spande de kroon. Zijn smsje maakte me om 4.31 's ochtends wakker. Naar eigen zeggen kwam ie net uit de kerk. Zijn vraag komt me eerder onoprecht over, maar laten we het jaar toch maar positief beginnen:
"SORRY!!!! this is a special SORRY to all my people! PLEASE EXCUSE my all MISTAKES b4 the end of ths year."
Ik vergeef hem alvast niet dat ie me uit die mooie droom haalde...

De volgende komt van een onbekend nummer. Dat van een amerikaanse rapper zo te zien...
"Hey ppl finaly da day is hr 31 of december. 2mrw wil be a new day and a new year. so dis is da only time we have to forgt al da misunderstandings and forgive one another. so i hp u frgv me if i have dn anythin wrng. Ltr srt da new year wit gr8 joy and luv.have a luvly day."
Als hier iemand een vette beat onder zet, hebben we een hit vast...

Manase, een ex-collega zag het zo:
"Have been more things new but not new than 2009. Have a wonderful new year. Say hi 4 all your friend."
Het is duidelijk dat ik niet bijgedragen heb tot enige verbetering van zijn Engels.

Zijn kogelronde, lieve collega Lilian vond het hele gebeuren eerder nieuw.
"New New New New day.
New month
New year
'''''''''''''''''''''''''
New hopes
New plans
New efforts
New feelings
New success
I pray that God gives you a Happy and Successful zis year. HAPPY NEW YEAR.
Een ietwat verwarrend einde, maar wel helemaal in het nieuw.

Becka, tenslotte, mijn taxichauffeur had een poetische bui:
"if GOD can move u from January 2 December: he will move u from shame 2 fame, insult 2 result, sorry 2 glory, disgrace 2 grace, labour 2 favour. HAPPY NEW YR 2009."
Er zal nogal wat rondgezeuld worden met me als ik dit zo lees.

Goed, we zijn er klaar voor; laat dit jaar nog mooier zijn dan het vorige. Geniet ervan!!

5 opmerkingen:

Audrey zei

Vanuit een wit en koud ( -0,5 C )Nederland ook de beste wensen !
Audrey & Bart

Mieke zei

vanuit een mistig en nog kouder
(-4°)BelgiĆ«, wensen we jou veel nieuwe ervaringen, uitdagingen, kansen, successen, liefde, vreugde en geluk.
Dikke kus
Mieke, Peter, Matti en Line.

Anoniem zei

happy new year
caro

Anoniem zei

beste wensen !

Kurt en Ruben

Mieke zei

En ondertussen is het hier al -8°overdag. Glijden op de straten, lekker dik ingepakt. Het heeft toch ook wat , die winterkoude.