Translate

donderdag 14 februari 2013

Valentijn 2013

Ik wist niet dat ik een jaar mijn mond kon houden maar het is me toch gelukt.
Altruist als ik ben wou ik toch niemand de kans ontzeggen om zijn/haar geluk te vinden middels een rits karamellenverzen van bedenkelijk niveau.

Hierbij de stappen die genomen dienen te worden:

Neem het mikpunt van Cupido's pijlen mee uit eten;
stoot je glas water om;
drink van de zenuwen dan maar het water uit het bloemenvaasje leeg.
Sta stamelend recht en trek het hele tafellaken mee;
word tenslotte - klam van het zweet - snikkend naar buiten geleid door een begrijpende ober.

tenzij...
tenzij u het aanpakt met onderstaande ode aan de liefde:




IK BEN HET HAARDVUUR MAAR JIJ BENT DE KNETTER;
IK BEN DE REGEN EN JIJ BENT EEN SPETTER;
JIJ BENT HET STERFRUIT EN IK BEN DE MISPEL;
IK BEN DE BULLDOG EN JIJ BENT DE KWISPEL.


JIJ BENT DE GLIMLACH EN IK BEN DE FRONS;
JIJ BENT EEN ZEEPAARDJE EN IK MAAR EEN SPONS.
IK BEN HET DEUNTJE MAAR JIJ BENT DE HIT;
IK BEN VUIL ROZE EN JIJ HELDER WIT.


WIJ PASSEN SAMEN ZOALS GIN HOORT BIJ TONIC,
ALTIJD EEN TEAM ZOALS ABDIJBIER EN MONNIK.
ONAFSCHEIDELIJK ZOALS DI RUPO EN STRIKSKE;
AL JAREN BIJEEN ZOALS SUKSKE EN WIKSKE...


IK BEN OUD IJZER EN JIJ EEN MAGNEETJE;
IK BEN DE QUIZMASTER MAAR JIJ BENT HET WEETJE.
JIJ BENT DE PEPER EN IK BEN HET ZOUT;
IK BEN HET KLOMPJE MAAR JIJ BENT HET GOUD.


JIJ BENT EEN KASTEEL EN IK MAAR EEN WERF;
IK BEN HET DOEK EN JIJ BENT DE VERF.
IK BEN EEN DUN STRAALTJE MAAR JIJ BENT EEN GEIZER,
JIJ BENT MIJN WEG EN OOK WEL MIJN WIJZER...


JIJ BENT EEN VLOTTE EN IK BEN EEN SUKKEL;
JIJ BENT DE MAKE UP EN IK BEN DE PUKKEL.
IK BEN DE FLES MAAR JIJ BENT DE DOP
EN BLIJF NU MAAR BIJ ME WANT ANDERS IS 'T KLOP!





















7 opmerkingen:

Anoniem zei

Deze nacht al gekeken of er iets kwam.
En jawel, het meest geliefde leesvoer is terug. Ik heb smakelijk gelezen !!!
Kuskus,
Mama.

Anoniem zei

heerlijk!locologo

Rosemie zei

Fantastisch Jantje! Alleen jammer dat ik het niet kan plagiƫren zonder lief ;-)

Jan Koko zei

@ Rosemie

probeer het bloemenvaasje of de ober als publiek!

Unknown zei

Wat een romanticus! Je blijft mij verbazen :)
BamBam

Anoniem zei

terug heb ik een aangename dag doorgebracht met je mama in Berkenhof.
Ze is toch een crack in rummicub hoor, of heeft ze altijd zoveel geluk. Het werd maar liefst 7/1 in het voordeel van je mama.
Toch blijft het altijd spannend en gezellig.
Proficiat met je mooi Valentijnsgedicht. Waar haal je die inspiratie vandaan.
Georgette

Miekemie zei

En ik probeer op een late zondag avond nog even je blog. Gewoon zomaar.. een kijkje nemen. Zie ik toch wel 2013 staan.....
Je bent er weer, alweer een maand intussen en ik weet dat pas nu!!!
Mijne zoon reageerde al op jouw bericht en heeft me niks gezegd...
Maar kom, geen geklaag.. ik ben blij dat ik weer wat extra leuk leesvoer heb. Welcome back, kozentje..