Translate

zondag 30 juli 2017

GET YOUR KICKS... (DEEL III)

Van Joplin, Missouri ging het naar Oklahoma City in, jawel, Oklahoma en onderweg raakte ik de groep kwijt omdat een motor een kleine herstelling nodig had in een Harley Davidson garage.
Ik ging de snelweg op terwijl de motorrijders de kleine weggetjes opzochten en arriveerde met twee uur voorsprong aan het hotel.

En verder ging het, op naar de volgende staat op ons lijstje,
We reden Texas binnen en verlekkerden onze gasten met verhalen over de grootste en sappigste steaks in The Big Texan waar ik in november vorig jaar al eens binnengestapt was.
We werden afgehaald met drie limousines - een gratis dienst van het restaurant, alleen de chauffeur verdiende een fooitje - maar zagen helaas niemand die de uitdaging wou aangaan om twee kilo biefstuk binnen het uur naar binnen te werken.

Van de vlakke weiden van Texas ging het naar de droge woestijn van New Mexico en tenslotte verder naar de hoger gelegen dennebomen van Santa Fe, de hoofdstad van de staat.
Hier was een rustdag ingelast in het prachtige en centraal gelegen Hilton maar helaas gold dat niet voor de beide gidsen.

Wij reden naar Albuquerque waar ik snel eens de staat van ons huis ging opmeten en pikten daar vijf nieuwe gasten op.
Een Italiaanse vader en dochter zouden op een dikke Electra Glide het tweede deel van de trip meemaken en daarnaast hadden we een Canadese moeder die een Indian Scout had gekozen terwijl haar zoon en vriendin voor een Fatboy gingen.
De vriendin/schoondochter was vier maand zwanger maar de dokter had haar verzekerd dat ze rustig kon genieten van het Amerikaanse landschap.

We reden uiteindelijk Santa Fe weer uit via schilderachtige weggetjes en tijdens een stop maakten we kennis met Jim.
Hij was van Washington DC naar Chicago gefietst en was nu ongeveer halfweg op Route 66.
"ik ben weggelopen van huis', zei de sympatieke zestiger en iedereen lachte.
"Toen mijn vrouw totaal onverwacht stierf, liep ik de muren op thuis en dit is mijn manier om het verlies te verwerken."
Het groepje stoere motards dat rondom de fietser stond, had de tranen in de ogen en mijn gedachten dwaalden af naar een dierbare vriend die ooit door een vergelijkbare situatie moest en de pijn ook probeerde te verzachten met een lange fietstocht.
Omdat Jim's vrienden toch wilden weten waar hij uithing, had ie een website gemaakt met enkel foto's. Echt de moeite waard om eens te bekijken...

Cadillac Ranch in Amarillo


Halverwege de trip



The Big Texan



Geen opmerkingen: