Translate

dinsdag 4 juli 2017

EEN STUKKIE RIJDEN (DEEL X)

Glacier National Park, MT - Yellowstone National Park, WY - 1,280 km op twee dagen)



Naar het zuiden ging het door eindeloze prairies en zonder dat het de bedoeling was, bleef ik maar rijden tot ik plots op 20 km van 1 van de drukst bezochte parken van de US was.
Het was weekend en op maandag zou de brug gemaakt worden voor onafhankelijkheidsdag (is dat een woord?) op dinsdag dus in het park zou geen plaatsje meer vrij zijn.

Het begon donker te worden en ik volgde een pijltje dat een barslecht weggetje aangaf naar een National Forest,
Voordeel van een National Forest was dat je ongeveer eender waar mocht kamperen.
Helaas liep het spoor tussen het woud en boerderijen door en het laatste wat ik wilde, was dat ik in het midden van de nacht zou gewekt worden door een nurkse boer met een schietgeweer.
Na 15 km dook een primitieve camping op met zes plaatsjes en een toilet dat stuk was en ik maakte mijn bed achterin de auto.

De volgende ochtend vertrok ik vroeg zodat ik zoveel mogelijk van het park kon bezoeken voordat de hordes alles overnamen maar helaas had elke toerist hetzelfde in gedachten.

Beschrijvingen doen geen eer aan het mooiste park van Amerika dus laat ik de foto's maar voor zich spreken.
Ik zag een bruine beer van heel ver; een zwarte beer van nog ietsje verder en ook nog duizenden bizons.
De geisers waren indrukwekkend om zien maar nu laat ik het beter over aan de beelden:














een bruine beer

cowboy houdt een bizon weg van zijn groepje amateur-ruiters

Duizenden bizons langs de rivier








Bedoeling was om het park door de zuidingang te verlaten en daar een plekje te zoeken voor de nacht zodat ik de ochtend opnieuw het park in kon maar die uitgang bleek 75 km weg via een volstrekt oninteressante weg tussen de pijnbomen en dus bleef ik opnieuw rijden tot ik aan een camping kwam met twee (!) plaatsjes; deze keer met een werkend toilet.
Gelukkig stemden Jason en zijn hond Kaya in om hun plaatsje met me te delen, zij het dat ik hem vier dollar moest betalen als huur.
We maakten een kampvuur en ook de familie van vier van de enorme camper kwamen erbij zitten en we hadden een prachtige avond...