Translate

vrijdag 7 juli 2017

EEN STUKKIE RIJDEN (DEEL XI)

(ten zuiden van Yellowstone National Park, Jackson, Wyoming - Arches National Park, Moab, Utah - 785km)


En opnieuw werd het een maratonsessie rijden, deze keer naar het zuiden van Utah om Dinosaur Park te bezoeken waar talrijke fossielen te vinden waren.
Na uren rijden en vlakbij het park, zocht ik wat details op en bleek dat dit geen National Park was maar een National Monument en die plekken vielen helaas niet onder mijn gratis-inrit-kaart.

Daarnaast wilde ik ook de 40% creatonisten niet voor het hoofd stoten en dus gaf ik het plan op en verlegde mijn aandacht naar Arches National Monument.
Ik reed twaalf uur die dag en stopte enkel twee keer om Engelse muffins met kaas en worst te eten, doorgespoeld met een klein slokje wijn, direkt uit de fles.

Met die van Utah viel niet te spotten, dat had ik op onze vorige passage al opgemerkt en overal langs de weg werd duidelijk gemaakt dat wild kamperen niet getolereerd werd.
Uiteindelijk vond ik een camping voor grote groepen waar niemand was. Op het uithangbord werd wel aangegeven dat de Hallard-groep voor 15 man had betaald.
Aangezien bezoekers die niet gereserveerd hadden, vier dollar per persoon met een minimum van twintig dollar moesten ophoesten, besloot ik een dramatisch verhaal te verzinnen waarbij de hele Hallard-groep aangevallen en verscheurd was door een groep Grizzly's en waarvan ik de enige overlevende was.
Er kwam die avond geen parkranger langs, noch werd ik in het midden van de nacht wakker gemaakt en ietwat teleurgesteld stond ik om vijf uur 's ochtends op en reed naar wat zeker 1 van de hoofdpunten van mijn reis zou worden.

Arches National Park is indrukwekkend.
Indrukwekkend schoon en indrukwekkend heet en toen ik tegen de middag terug naar buiten reed, had ik medelijden met de bezoekers die een stukje zouden gaan wandelen in de brandende middagzon.

Ik stapte uit bij elke trail en deed ze zonder uitzondering tot het eind en ik weet nu al - terwijl ik dit twee uur later typ - dat ik hier morgen een zware prijs zal voor betalen...

En opnieuw zullen de foto's voor zichzelf spreken:



























Geen opmerkingen: