Translate

zondag 25 maart 2018

DE WONDERE WERELD DER FOTOGRAFIE

Ja, ik lees nog elke dag de Vlaamse krant (Het Nieuwsblad, lach maar, het kon ook erger en Het Laatste Nieuws zijn) en in december stootte ik plots op een naam die me ergens bekend in de oren klonk.

In 2006, toen we van Brussel naar Benin reden met een vloot 2PK'tjes hadden we ook een zekere 'Kaas' in ons gezelschap. Vrolijke en enthousiaste jongen die zich niet al teveel zorgen maakte toen we voor een weekje hopeloos klem kwamen te zitten in de Libische woestijn aan de grens met Niger.
Ik mocht hem dan ook meteen...

Kristof Claeys (zijn ouders hadden hem ook een echte naam gegeven) had de smaak van de fotografie te pakken gekregen op de bovengenoemde Touareg Trail en kaapte ondertussen prijs na prijs weg op allerhande internationale tentoonstellingen.
Het artikel uit de krant vind je hier en dit is zijn website.

Ik vond het wel een goed idee om een oude vriendschap op te rakelen en zond een mailtje met felicitaties. Algauw raakten we aan de praat en toen bleek dat Kristof in januari naar Texas zou vliegen voor een werkwinkel - hoe vertaal je workshop het best? - breide hij een extra verblijfje in de high desert van New Mexico aan zijn reis.

We bezochten samen een paar afspanningen met Belgische en andere bieren, gingen wandelen in de buurt en in de bergen en trokken naar Santa Fe, het hoofdstadje van de staat.
Ondertussen maakte Krsitof foto's die ik daarna toegestuurd kreeg.

Bedankt, vriend, voor het bezoek en voor de mooie herinneringen!!





































1 opmerking:

Unknown zei

Ik ben zeer blij dat ik de omweg naar ABQ heb gemaakt Jan! Het prachtige New Mexico, de gigantische borden New Mexican food, een verkeersbord met een koe en een ufo, pruttelende darmen in het Rattle Snake Museum, een gigantische schildpad in het toilet, tiki massala, het gezelschap van jou, Mimi en de kinderen...
Een goede toekomst gewenst in ABQ (of waar het lot jullie nog zal brengen) en wie weet tot nog eens!!

Kristof 'Kaas'