Translate

donderdag 26 maart 2020

SEE YOU LATER....(DEEL I)







Op een dag, in juli 2017, was ik in het schattige dorpje Madrid, hier eventjes buiten Albuquerque.
Zoals het een goede Amerikaan betaamt, knoopte ik een gesprek aan met Jim die net een stop inlaste op een eerder heroische trip.
Jim reed de ongeveer 4,500 km tussen Chicago en Los Angeles op Route 66 met de fiets. Het is op zich al een hele prestatie maar nog ietsje meer bewonderenswaardig als je weet dat Jim toen 62 was.
"Wel", zei hij, "ik ben weggelopen van huis."
Daar moest ik oprecht om lachen...
"Nadat mijn vrouw, 30 jaar mee getrouwd, onverwacht stierf, liep ik echt de muren op thuis. Vandaar dat ik nu een stukje fiets."
Ik werd er heel erg stil van, nam iets later afscheid van de man maar we bleven contact houden.

Op een andere dag, in februari 2020, kreeg ik een email van South West , de vliegtuigmaatschappij waar ik altijd mee vlieg voor het werk.
"Hey Jan," zo begon het, "je zit daar nu al eventjes op al die vliegmijlen; waarom doe je daar niet eens iets mee?"

Ja, waarom doe ik daar eens niet iets mee, dacht ik terwijl ik ook mijn Hilton-hotelpunten en mijn gratis dagen motorhuur nakeek.
Tien minuten later had ik een trip naar Fort Lauderdale in Florida geboekt. Een retourtje voor $11.60, dat viel nog mee.
Nog eens een kwartiertje later had ik ook een gratis nacht in Fort Lauderdale geboekt plus nog eentje in het zeer dure, zeer toeristische Key West, het meest zuidelijke punt van de Verenigde Staten.
Toen waren de hotelpunten op dus ik besloot om een tent en een slaapmatje te kopen en een paar nachten te gaan kamperen in The Everglades.
Dit nationaal park, ook wel The River of Grass genoemd, is 2 miljoen hectares groot (Belgie is 3 miljoen hectares trouwens) en is de enige plaats ter wereld waar je krokodillen en alligators in hetzelfde water kan zien.
Voeg daar ook nog de enorme invasie van de Burmese python bij en het hele kampeeridee leek nog aantrekkelijker dan het eerst was.

Ik belde Jim, die in Florida bij zijn hoogbejaarde moeder was gaan wonen en we maakten een afspraak om samen wat te rijden....


Geen opmerkingen: