Translate

dinsdag 22 februari 2022

DE KLEREN MAKEN DE MAN

 Er wordt aarzelend op de deur van mijn kantoor geklopt.
Benjamin de MoPo* komt onderdanig buigend binnen.

In zijn kielzog een heerschap dat heel blij is me te zien.

Alleen.... ik weet dat ik hem ken maar nog niet van waar ergens.

"Baas, hoe gaat het met je?"
Die 'baas' helpt me niet veel verder want het woord wordt eerder als een beleefdheidsvorm gebruikt dan dat het ook impliceert dat deze snuiter voor me werkt.

Ik antwoord netjes dat alles goed met me is terwijl mijn verstand in overdrive gaat en alle Nigerianen die ik ooit ontmoet heb, begint te scannen.

Ik kom er niet uit.
Tijd rekken dan maar en een Wordle spelen met gezichten.
In zes beurten moet het lukken...

"Hoe gaat het met jou?"
"Alles goed, ik ben terug."

Ja dat zie ik ook wel, denk ik. Anders was ik nu tegen een muur aan het praten.

"En goed terug bij mijn collega's te zijn", waarbij hij Benjamin liefhebbend aankijkt.

HeT Is eEn MoPO, roept mijn verstand. We hebben hem te pakken in drie beurten. HoeRa hOeRA!






Deze dus...




*MoPo = Mobile Police

En nu we toch bezig zijn, misschien nog een paar van mijn ontmoetingen...










Geen opmerkingen: