Translate

dinsdag 3 januari 2023

GELUKKIGE DERDE JANUARI

Hoe ouder je wordt, hoe sneller de tijd lijkt te gaan.
Het ene moment reed ik motortours in de US, toen knipperde ik even met mijn ogen en het moment erop was ik met twee valiezen aangespoeld in Tanzania om een nieuw leven te beginnen.

Daar was het dat ik mijn vrienden terug ontmoette die al jaren een safaribedrijf hadden.
Door Corona was hun focus een beetje veranderd en Gert Jan had zijn weg gevonden in een job die hem al jaren nauwer aan het hart lag dan safaris verkopen en organiseren.
Hij had ooit een garage gebouwd voor zijn vier auto's maar aangezien er geen toeristen kwamen tijdens de pandemie was hij beetje bij beetje voertuigen beginnen onderhouden van buren, kennissen en overlanders.

Zijn bekendheid steeg snel en hij vond dat dit de gepaste tijd was om de safaritak van zijn bedrijf te verkopen.
Ik werd benaderd net voor de tours begonnen in de US en hoewel ik die job echt met hart en ziel deed, besefte ik ook dat ik niet ongestraft duizenden kilometers per jaar kon blijven rijden terwijl ik ook maar een half jaar een inkomen had.

Ik vond het idee om terug naar Tanzania te gaan én onmiddellijk een job te hebben alsmaar interessanter en zo ben ik vandaag voor de derde dag eigenaar van een prachtig bedrijf. met vier voertuigen
De website is voorlopig nog een beetje ouwbollig en statisch maar daar komt binnen een goeie maand verandering in!


Dankzij het prachtige team dat de sector door en door kent, zijn er al flink wat boekingen binnen voor 2023 en 2024 en samen met hen wil ik Ajabu Adventures met hetzelfde elan verder opbouwen.

Wil je zelf eens op safari, ken je iemand die al jaren over Tanzania praat of wil je gewoon een biertje met me komen drinken, aarzel dan niet en contacteer me.
Ik zie jullie allemaal graag en ik zie jullie allemaal graag terug...

Moge 2023 vol verrassingen, vreugde en tevredenheid zitten!!



De auto's, al die jaren prachtig onderhouden door Baraka, Lolo en Mchame werden zelfs helemaal nagekeken en herspoten zodat ik met het beste van het beste kan beginnen.

Van dit...


... tot dit!









1 opmerking:

Unknown zei

Gelukkig nieuwjaar en veel succes gewenst dit jaar Jan, zalig om je blogposts te lezen! Steeds welkom in 't Keldertje als je in Torhout bent! Groetjes, Klaas.