Translate

woensdag 19 december 2007

VOOREERST VEILIGHEID

Heel regelmatig krijg ik smsjes en e-mails waarin de angstige persoon aan de andere kant me de vraag stelt of ik hier wel durf blijven, of ik nog altijd in hetzelfde huis woon en of ik nu niet panisch en met een stinkend pakketje in de broek rondloop....

Wel, om te beginnen begrijp ik de vraag al niet. Wat ik hiermee bedoel is dat je nooit nog de trein mag nemen naar Antwerpen Centraal om een dagje naar de zoo te gaan. Voor je het weet, ben je neergestoken omdat een paar pubers je I-Pod wilden.
Ga niet meer naar de "vreemdelingen"markt op zaterdag, vlakbij Brussel Zuid. Ik heb er ooit een paar gedrogeerde nozems een man zien in elkaar trappen en dat zag er niet zo gezond uit.
Mijd de zee, An en Eefje werden er ontvoerd.
Zet nooit nog een stap in de Ardennen. Het zit er vergeven van de Dutroux' en sympathysanten...

Het komt er gewoon op aan dat je op een bepaald moment op de verkeerde plaats kunt zijn en dan heb je pech.
Veel groter zijn echter de gelegenheden waar dat niet gebeurt...
Laat ons daar maar vanuit gaan.

Daarnaast is het leven te kort en te mooi om veel te piekeren.
We komen zonder die angst ook wel aan ons einde. Laat ons hopen dat het op 94-jarige leeftijd en in bed is.

Tenslotte ben ik beter af dan jullie. Statistisch gezien heb ik minder kans om dit alles nog eens mee te maken.... Goeie moed!!

1 opmerking:

wobble zei

Dat is nu net het mooie aan statistiek. Je kan er alles mee bewijzen.
Je hebt weer evenveel kans als gelijk wie om hetzelfde mee te maken. Stel dat je deze week de lotto wint. Als je volgende week weer meedoet heb je weer net zoveel kans om de lotto te winnen als de week ervoor.