Translate

zondag 6 juli 2008

HET WEENT, IL PLEURE...

Soms, soms krijg je er echt eventjes genoeg van.
Soms krijg je een acute depressie...
Gelukkig is de geest wendbaar genoeg om er onmiddellijk een grapje om te maken.

Wat een regen, wat een zeik.
Wat een modder, wat een slijk.
Het klettert en het spettert en het pist.
Ochtendnevel, regensluier, dichte mist.

Mussen wurmen zich in regenpak.
Wateroverlast voor huisjesslak.
Van de regen zijn we in de drop.
Houdt dit gedoe nu echt nooit op?

Ik staar door het raam, het regent uit mijn ogen,
maar mijn glimlach zorgt voor tegenwicht en regenbogen.
Ook buiten klaart het op, het is "kermis in de hel."*
De zon breekt door, uiteindelijk halen we het wel...

Ik hang mijn triest gemoed te drogen buiten
en hoor de vogels weer om regen fluiten.
(Dus pak ik mijn geweer
en knal ik die verraders neer...)

*Voor niet-westvlamingen: regen en zon tegelijk, sunshower.

4 opmerkingen:

Audrey zei

Hallo Jan,je moet een boek gaan uitgeven.Ik lees ieder verhaal met veel plezier.
Groeten Bart.

Anoniem zei

Maak er meteen een hele reeks van! Dan hebben we tenminste wat leuks te doen bij dit typisch Belgisch "zomerweertje"!!!
Als je niet depri bent, kun je het hier wel worden!
Alhoewel...er bestaan wel ergere dingen om depri van te worden.

Groetjes
Heidi

Anoniem zei

Hewel Jan, met jouw schrijverskwaliteiten moet je aan een boek beginnen en zorg voor een moord en wat afrikaanse seks, dan zal het zeker verkopen!

Groetjes uit Deinze!

Jan Koko zei

die moord zat er al bijna in, vandaag is het exact tien maand geleden...
Maar dan had ik wel geen boek geschreven.
En sex? Sex is voor dieren. Daar doe ik niet aan mee...