Translate

vrijdag 26 juni 2009

DE TUIN VAN (H)EDEN (Sayari - deel V)

Ik heb overduidelijk een Pavlov reflex als ik de motor van een Landcruiser of Land Rover hoor warmdraaien.
Automatisch grijp ik naar fototoestel en verrekijker en sluipend baan ik me een weg naar het voertuig.
Goed, zo ver drijf ik het wel niet, maar ik zit toch wel netjes rechtop als het braafste jongetje van de klas hopend een nieuwe diersoort te ontdekken of misschien iets bijzonders te zien alvorens de arendsogen van de gids dat doen.

We vertrokken dus opnieuw voor een safari en veel heb ik daar niet aan toe te voegen, de foto's spreken voor zich...


duizenden en duizenden grazers op de uitgestrekte vlaktes...
een speciaal gevoel toch, een open jeep met een machtige leeuw zo vlakbij...

een eenzame stier, zwaar gewond aan zijn rechteroog, waarschijnlijk tijdens een gevecht met een concurrent.




hyena, net terug van de slager...

moeder cheetah met haar vier jongen. De gidsen hadden haar in maanden niet meer gezien. mama verdient groot respect voor het in leven houden van alle vier haar baby's. Binnen een paar maand gaan ze zelf op jacht, maar nu jaagt moeder nog alleen voor alle vijf...



2 opmerkingen:

Stijn zei

Jan,
ik ben wel degelijk via jouw blog bij Wim & Wendie terecht gekomen.
In een ver verleden heb ik, als eerstejaars Boerekotter nog aan je toog gezeten in Kokocafé...
En via de blog je capriolen blijven volgen natuurlijk.

groeten Stijn

Audrey zei

Kan alleen maar zeggen : wauw....