Translate

maandag 8 juni 2009

HET BELANG VAN EDUCATIE

Ik weet het, ik weet het...
Het blijft lang stil vanuit het mooiste land ter wereld.
We zitten volop in de start van het nieuwe seizoen en daar komt heel wat bij kijken!

Alle tenten worden gecontroleerd, iedere lepel, elk touw, elk glas wordt geinventariseerd en nagekeken.
Alle 44 jeeps en Land Rovers plus twee trucks moeten de baan weer op. Herstellingen, nazicht, papieren vernieuwen.
Ieder kamp dat opnieuw opengaat, heeft volledig nieuwe voorraden nodig. Dat hierbij regelmatig iets vergeten wordt en mijn inbox bijgevolgd overstroomt met "last minute emergency orders" zal duidelijk zijn.

Er blijft nauwelijks tijd om te ademen maar dat hoort erbij.

Mijn regelmaat in het bloggen schiet er wat bij in maar ik beloof jullie dat beterschap op komst is.


Ik heb het al zoveel aangehaald dat onderwijs hier tekort schiet. De jeugd met de bijhorende opvoeding is de kracht en de toekomst van een land in volle expansie maar wat kan je in godsnaam verwachten van leerkrachten die zonder diploma voor de klas mogen staan?
Onderwijzers die wel een diploma behaald hebben, krijgen een kleine 200 euro in het loonzakje.
Met alle respect voor Dorothea, Theresia en Said, mijn drie magazijniers, maar zij verdienen ongeveer evenveel terwijl hun werk ook wel correct moet uitgevoerd worden maar van minder belang is voor het land, veronderstel ik...

Ik heb in ieder geval al de oplossing bedacht voor de jeugd die helemaal geen opleiding geniet.
Terwijl ze de straten afschuimen op zoek naar een baantje voor een dag of een snelle gauwdiefstal, kunnnen ze evengoed gelijk wat aardrijkskunde leren.
Aan mogelijkheden, geen gebrek. Zie maar:

2 opmerkingen:

Vale zei

succes met de start van het nieuwe seizoen! Doe ze daar allemaal de groeten en ik blijf met veel aandacht je avonturen volgen...

Gr,

Vale

Bart zei

We hadden je al bijna asl vermist opgegeven,maar daar is weer een berichtje.

Groeten Bart