Translate

zaterdag 25 juli 2009

WAT POFT DE SCHAT (DEEL V)

En dan is het alweer vrijdag; de enige dag van de week waar er kip of vlees geserveerd wordt.
Dat heuglijke feit wordt gecombineerd met pilau; als ik het goed heb is dat een portugese rijstschotel die via de vroegere kolonies Mozambique en Angola ook de rest van Afrika veroverd heeft.
Vandaag zaterdag uitgenodigd op een BBQ op de middag en eentje 's avonds en tussendoor nog op een babyborrel.
Ik maak er geen foto's van maar u weet allemaal wel wat deze dag me zal brengen...


Peter Ntumbo, een van onze bewakers schept een flink bordje op. Dat moet ook als je een hele dag op een stoeltje naast de poort moet zitten. Naast hem staat Theresia, onze magazijnier voor vlees, zuivelproducten en campingmateriaal.


Amyri , een van de mekaniekers, heeft ook al grote honger. En koud heeft ie het ook al...


Op een rijtje, Zablon die onze inventaris bijhoudt, Felix die de computers beheert, mijn rechterhand Tito met veertien jaar ervaring binnen het bedrijf en tenslotte Wilfred die gratis en voor niets zes maand voor ons komt werken om wat ervaring op te doen in de computerwereld.

pilau met koude groentjes, katchumbari genoemd...

Mijn absolute favoriet, Dorothea, de magazijnier voor kantoorbenodigdheden en alle dranken. Is - volgens mij - licht autistisch en net daarom heel geschikt voor haar job. Ik kan me ook heel goed inleven in haar denkwijzes.... Hoe zou dat toch komen?
Dorothea kent ongeveer alle hoeveelheden van haar uitgebreide voorraden op ieder moment van de dag uit het hoofd.
Ze begon in het bedrijf als schoonmaakster en komt misschien binnenkort op het bureau werken alhoewel ze nog nooit een computerklavier aangeraakt heeft. Dorothea kennende zal dat eerder als een uitdaging dan als een hindernis gezien worden...



Allemaal samen aan tafel. Theresia, de magazijnier; Felix de IT man, Anthony van het onderhoud. Dan helemaal terug naar Tito de tuinman en tenslotte Tito Pallangyo Maporomoko...

3 opmerkingen:

Bart zei

Hi Jan,ik krijg al honger als ik dat mooie bord pilau zie.Geniet van het weekend en de BBQ.

Groeten Bart.

Anoniem zei

Dat bordje ziet er idd. heerlijk uit !

Groetjes,
Wiebe

Mieke zei

Leve de pilau, voor mij geen bonen...
Ik vrees dat ik de wind van achter zou hebben..