Translate

vrijdag 15 oktober 2010

WAT IK VANDAAG TOCH ZAG...

de truuk is zo oud als de straat...
Er wordt gewezen op een lekke band of een defect aan de auto en terwijl je nietsvermoedend uitstapt en achteraan je auto staat, gaat een handlanger van de Goede Boodschapper aan de haal met je hele hebben en houden op de achterbank.

Vandaag in de drukste (en enige) straat van Arusha bleken er vlammen uit de uitlaat te komen.
Althans dat werd me wijsgemaakt door een gangster in een roze hemd.
Ik zette de auto aan de kant - je weet tenslotte nooit - sloot de deuren en op slag verdween mijn nieuwe vriend want veel viel er niet te rapen met gesloten portieren.

Vanop de stoep vroeg iemand wat er aan de hand was. Ik legde hem de situatie uit en de man vond dat ik dat toch niet kon laten gebeuren.
Hier moest ingegrepen worden, temeer daar het roze hemd vijftig meter verder stond te treuzelen.
Lokaas was hij, dat besefte ik pas achteraf...
Ik ging achter de schurk aan; zag dat het een hopeloze zaak was gezien mijn schitterende fysieke toestand en keerde terug naar de auto, enkel om nummer twee van het snode plan te zien weglopen van de bestuurdersdeur.
"Die heeft tenminste de kans niet gehad," dacht ik tevreden.
Tot ik de sleutel in het slot wilde steken.
Volgens mij had dat rapalje er een tand van een vorkheftruck ingeramd maar binnen was ie niet geraakt...

Tien minuten later zag ik een vriendelijk en ietwat verfomfaaid agentje aan de kant van de weg staan.
Ik informeerde hem over de afgrijselijke en mensonterende gebeurtenissen in zijn land en kon hem uiteindelijk overtuigen om een ritje met me te maken.
We zagen natuurlijk niets en toen we de hele straat afgereden hadden - 1 en al file en opstoppingen - besloot oom agent dat ik hem helemaal terug mocht brengen naar zijn stekje waar hij eigenlijk helemaal niets stond te doen.
Een half uur later troggelde hij me ook nog eens vijfduizend shilling (2,5 euro) voor bewezen diensten.
Twee keer genaaid op een uur, het wordt vast een mooie dag!!

1 opmerking:

Bart zei

Wat ik vandaag toch lees!!!Gelukkig had je de auto afgesloten.