Translate

zaterdag 25 december 2010

DE WIJZEN GINGEN NAAR HET OOSTEN (DEEL II)

De dag erop verdwenen zowel Dar Es Salaam als Mimi Chen uit mijn leven maar een goeie maand later mailden we opnieuw.
Het emailverkeer werd veelvuldiger net als SMS en chatten en toen bleek dat Mimi een nieuwe trip naar Tanzania plande, volgde er snel een uitnodiging voor een bezoekje aan Arusha.
Tegen augustus was het plan al zover gevorderd dat Mimi gewoon een ticketje naar Arusha boekte en op de dag van haar aankomst probeerden de goden me nog in extremis van het gewaagde plan te doen afzien.
's Ochtends werd die lieve Agustino overhoop gereden - gelukkig zonder veel erg maar ik spendeerde wel uren in het hospitaal -, daarna kwam immigratie me eventjes halen om nog wat smeergeld uit me te persen en tenslotte stond Adam erop dat ik zijn pasgeboren zoontje Nixon (!!) zou gaan bezoeken.

Ik haalde Mimi op die prompt, na dertig uren vliegen, voor de rest van de dag in slaap viel aan mijn tafel.
De dagen erop verliepen gelukkig minder slaperig en uiteindelijk bleef ze drie maand alvorens ze naar Phoenix, Arizona vertrok om ginder twintig jaar van haar leven in een container te stoppen en die te verschepen naar Arusha...

1 opmerking:

Mieke zei

Je meent het.. wordt het een lovestory?