Translate

vrijdag 17 december 2010

WAT WARMTE UIT AFRIKA

Ik lees elke dag de krant en ik moet toegeven dat het woord winterprik niet echt mijn gevoelstemperatuur beinvloedt.
(Wat een moderne woorden bedenk ik nu, winterprik en gevoelstemperatuur).

Het is hier nog altijd - en zoals het hele jaar door - netjes tussen de twintig en de dertig graden en ik voel me als een oude bonma met een paarse kleurspoeling op de dijk ergens in de Costa del Sol...
Het eigenaardige hiervan is dan wel dat seizoensgebonden gebeurtenissen niet meer overeenkomen met die in je jeugd.
Zeg nu zelf: kassiersters met een kerstmanmuts, overal rond je kerstmuzak en slingers en ballen in een matig zomertemperatuurtje als je inkopen gaat doen...
Het klopt niet, het wringt!

Vanaf morgen verdwijn ik even uit Tanzania, waarheen dat zullen de volgende posts wel vertellen, dus veronderstel ik dat het nu het moment is om elk van mijn lezers prettige eindejaarsdagen te wensen, omringd door de mensen die je dierbaar zijn.
Moge 2011 een nog mooier jaar zijn dan het voorbije en laat de Lotto-goden elk van u goedgezind zijn zodat je een ticketje Europa-Arusha kan boeken...

Als afsluiter een paar bloemekees uit mijne lochting om de kou voor even te vergeten.
Geniet ervan, van elkaar en van het eindejaar!!





1 opmerking:

Audrey zei

Bedankt voor de mooie wensen. Jij ook fijne feestdagen, waar je ook mag zijn ! Je hebt ons in ieder geval weer nieuwsgierig gemaakt !
Liefs, Audrey