Translate

zaterdag 3 september 2011

HET IS ALLEMAAL MIJN SCHULD...

5.00AM. Ik word gewekt door de klarige gezangen van de muezzin die het begin van de ochtend aankondigt en gelijk de eerste dag na de Rammadhan.
In een dromerige halfslaap marcheren lamskoteletjes, baklava's, bordjes tarama en tzadziki vlak voor mijn neus.
De meeste dromen zijn bedrog maar deze zag er toch bedriegelijk echt uit.

6.00AM. Mijn wekker loopt af en ik voel eerst de honger en dan de humeurigheid opkomen.
Oorzaak en gevolg.
Ik overweeg de zeep op te eten en tandpasta tegen mijn tandvlees te smeren ingeval er een echte hongersnood uitbreekt maar ik kan me net inhouden.
In plaats daarvan kauw ik op een lauw-warm washandje; ongetwijfeld een truuk van de Weight Watchers.

6.15AM. Ik ga zoals elke ochtend wandelen met de hond. Eventjes denk ik eraan hem te slachten en rauw op te eten maar dat komt toch vast uit.
Ik laat het plan varen en voel me nog wat norser worden.

6.25AM. Terug thuis bevecht ik de demonen en ik blijf ver van het ontbijt van de kinderen. Nog nooit heeft een potje aardbeienyoghurt zo gelonkt naar me.

7.00AM. Eindelijk eten. Op het werk staat een pot gelcapsules met Omega 3 onverzadigde vetzuren en ernaast een pot met multivitamines.
Ik weersta de drang ze op te zuigen maar slik ze in plaats door met een grote slok water.
Lekker water.
Calorie arm water...

8.25AM. Ik probeer mijn buik in te trekken tijdens het zitten maar het schijnt niet te lukken. Ik ben vandaag vast nog geen vijf kilo vermagerd, denk ik vertwijfeld.

9.05AM. Na een half opgeknabbeld potlood overweeg ik aan de printer te likken. Inkt moet toch een smaak hebben?

9.06AM. Maria van het bureau wandelt binnen na een plaspauze en bevrijdt me uit het apparaat. Blij dat we het zelf konden en de technsche dienst niet hoefden te bellen.
Honger is 1 ding, je reputatie is toch nog iets anders...

11.00AM. SMS van Sofie. "Lunch?"
De Here zij geloofd.

1.00PM. Een slaatje en een glas water.

1.10PM. Een glas wijn.

1.40PM. Nog een glas wijn om deze dag te overleven.

2.00PM Na nog een stuk cake en een dubbele espresso sleep ik me weg van deze tafel der verleidingen, schuldig door mijn katholieke opvoeding en topzwaar door de heerlijke maaltijd.

5.30PM. Ik sta op de weegschaal. Volgens mij werkt het ding niet want het geeft ongeveer hetzelfde cijfer aan als gisteren.
Eigenlijk ietsje meer...

Ach, morgen beter.

3 opmerkingen:

Sofie zei

het is allemaal mijn schuld.. ik weet het

Mieke zei

goh Jan... moeilijk hé, kilo's moeten verliezen. Hoe meer je eraan denkt hoe meer ze erbij komen...
Helpt het als ik zeg dat ik ook moeite doe? Maar tussen ons gezegd en gezwegen, mijn weegschaal blijft ook steeds dezelfde cijfertjes tonen. Ik vrees dat ze stuk is... :-)
Hou je goed.
Zoen

Bieke Bockx zei

:-) ik probeer sinds gisteren net hetzelfde te doen... lastig é!