Translate

maandag 14 januari 2008

STEPHEN HAWKINS IN ZIJN ROLSTOEL: IS LAM, MO SLIM...

Ik slijt mijn dagen aan het zwembad voor mijn revalidatie. Vooraleer je nu snikkend wegzakt achter je computer: ik zou er veel voor over hebben om weer aan het werk te kunnen.
De dagen zijn eentonig en eenzaam...

Gisteren was anders.
Bij mijn aankomst waren er al vijf frisse jongedames aanwezig. Ze hadden het naar hun zin en gedroegen zich zoals jonge meisjes zich behoren te gedragen. Er werd wat afgespetterd en gegibberd en ondertussen werd er vanuit de ooghoeken gegluurd naar de jonge binken rondom hen.
Na een uurtje zwemmen werd er wat geluierd onder de parasols en kwam er eten op tafel.
Geld was dus ook al geen probleem....
Daarna was het tijd voor wat schoonheidsverzorging.
Er werd gesmeerd uit potjes, gestift en gemake-upt alsof hun leven er van af hing.
Toen kleedden alle dames zich aan alsof ze naar een gala-bal gingen.
Stiletto-hakken, lange rokken met gouddraad en zijden blouses.

Het was waarlijk een modeshow naast het zwembad.
Daarna kwam de grote verrassing.
Alle dames haalden een lange zwarte burka boven. De mooie stoffen en uitdagende vormen verdwenen onder een deprimerende laag zwarte stof.
Toen gingen ook de kleurrijke oorringen schuil onder een donkere omslagdoek en de vrolijke levenslustige meisjes transformeerden tot vijf identieke saaie wezens.

Ik vraag me sindsdien af of ze er zelf honderd procent mee instemden....

Geen opmerkingen: