Translate

woensdag 16 januari 2008

VREUGDE EN VERDRIET, DICHTER KAN HAAST NIET

Ik wilde van mijn weblog eigenlijk een goed nieuws show maken zodat iedereen die me nauw aan het hart lag, vroeg of laat naar Noord-Tanzania zou verhuizen en we hier tot in de eeuwigheid in peis en vree zouden samenleven, maar soms wil je ook je hart wel eens luchten...
En dat is op dit moment wel eens nodig.
Zoals je misschien wel weet, heb ik nog altijd geen werk. Tot een week of drie geleden was dat geen probleem want ik was fysisch toch niet in staat tot werken.
Nu ik me heel wat beter voel en de geldreserves wel heel snel beginnen slinken, zou een job echt wel van pas komen.
Ik ben al meer dan een jaar weg bij Via Via, maar ik heb nog altijd mijn werkvergunning op hun naam.
Met instemming van de nieuwe eigenaar trouwens...
De manager vertrekt een dezer dagen voor drie maand en dat leek me een uitgelezen kans tot een tijdelijke job.
Ik belde Philippe die er eerst even moest over nadenken.
Deze ochtend contacteerde hij me opnieuw. Niet alleen had ie geen werk voor me maar daarnaast wou hij ook de vergunning terug om ze op de naam van iemand anders te zetten.
De grond zakte weg onder mijn voeten...
Als je geen werkvergunning hebt, kunnen ze je in principe binnen de 24 uur het land uitzetten.

Verdoofd staarde ik naar mijn telefoon.
Het ding rinkelde onmiddellijk opnieuw.
Ik was er zeker van dat het Philippe was om me helemaal onder het gras te schoffelen.
Ik had evenwel een jonge Israeli aan de lijn die mijn motor wou kopen.
Hij vroeg of er te onderhandelen viel over de prijs en aangezien ik er zeker van was te moeten emigreren, kon het me ook niets meer schelen en zei ik dat de prijs vast stond.
De kerel discuteerde niet eens...
Ik ontmoette de sympathieke jongen in de stad en de deal is zo goed als rond.
Gelukkig weer wat financiele reserves in het vooruitzicht.
En die permit?
Ach dat wordt ook wel geregeld met wat smeergeld....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeezes, dat is niet echt leuk. Kop op!

Audrey zei

Hey Jan, zo erg is het toch ook niet aan het zwembad met je vriendjes erbij !! En vanavond gaan we bitterballen eten, dat maakt toch alles weer goed....
Nou nog een baan....we duimen voor je !