Translate

dinsdag 1 april 2008

LEREN RELATIVEREN

Toen ik deze ochtend een bezoekje ging afleggen bij Flying Medical Services, mijn vliegende engelbewaarders in de tijd van "het Incident", was meteen duidelijk dat het regenseizoen in die regio van het Arumerudistrict waaronder Arusha valt, nog lelijker huis had gehouden...

Pat vertelde me het verhaal van een dorpsgenoot waarvan het hele huis weggespoeld was.
Achteraf bleek dat de buur, vooruitziend als hij was, een kanaaltje gegraven had voor de lange regens begonnen teneinde zijn lapje grond te irrigeren.
Helaas was het inzicht van de man een stuk kleiner dan de kracht van het water.
Het huis ernaast spoelde volledig weg en honderd kuikentjes en vijftig schapen vonden de dood.

De reactie van de felgeplaagde man was typisch Afrikaans.
"Ach, ik leef tenminste nog.."
Niks schadeclaim, niks advocaten en woedend gescheld.
De feiten tot de essentie herleid,... ik ben er tenminste nog.

We hebben nog heel wat te leren.

Geen opmerkingen: