Translate

vrijdag 27 juni 2008

EEN DAG UIT HET LEVEN VAN....(DEEL I)

.... DE GENERAL MANAGER STORES

6.30. de metalen stem van mijn wekker roept me brutaal tot de orde.
Geen prive jet meer, geen bevallige secretaresses die instaan voor mijn lichamelijk welzijn en mijn geestelijk evenwicht.
6.31 Ik luister naar de vogeltjes buiten. Het is doodstil. Ze maaien niet, ze zaaien niet, maar zij slapen tenminste nog.
6.37 Onder het scheren probeer ik enkele heldhaftige gelaatsuitdrukkingen. Een strenge blik die niets ontgaat, lijkt me wel wat.
Ik probeer er ook wat mededogen in te leggen en snijd me lelijk...
6.43 Een kouwe douche is een must voor een general manager. Ik vries zowat uit mijn vel en stap verkleumd uit de badkamer. Niet voor herhaling vatbaar, noteer ik in mijn nieuwe agenda met kalfsleren kaft. Het ding ruikt verdacht naar oude geit.
6.47 Ik twijfel of ik een pak met krijtjesstreep moet kopen. Voorlopig nog maar even die oude jeans en dat verschoten hemd aan. Ik noteer "opslag vragen" in mijn agenda.
6.48 Ik bedenk dat ik hier nog maar twee dagen werk en schrap mijn vraag voor opslag.
6.50 Ik vind enkel pleistertjes met superman en mickey mouse. Ik laat de wonde maar open en beslis tijdens het ontbijt een woest verhaal te verzinnen waarbij ik de magazijnen verdedig tegen snoodaards.
6.51 Een goed ontbijt is noodzakelijk als general manager. Ik eet achtereenvolgens twee grote kommen ontbijtgranen, zes eieren met spek en een half bruin brood. Enigszins wankel sta ik op.
6.55 Ik noteer in mijn agenda dat ik het toilet moet schoonmaken. De eieren zullen er tegen vanavond wel ingedroogd zijn.
6.56 Ik geef Zakayo, mijn lieve nachtwaker, het bevel me naar de moto te dragen. Op eigen houtje haal ik het niet.
6.56 Een rolstoel voor de jongen kan er later wel vanaf nu ik zo'n belangrijke functie heb. Voorlopig ligt ie niet in de weg naast de poort...

En toen moest de dag nog beginnen...

Geen opmerkingen: