Translate

maandag 26 juni 2017

EEN STUKKIE RIJDEN (DEEL III)

(Phoenix, AZ - Barlow, CA - 640km)

het gezin vertrok dus naar de andere kant van de wereld terwijl ik eindelijk mijn langverhoopte road trip kon beginnen.
Een road trip die na een kwartier vastliep in wegenwerken op een snelweg van Phoenix.
Na 45 lange minuten kon ik eindelijk beginnen rijden naar mijn doel van die dag.

Het hele symbolische idee was om te starten aan de grens met Mexico en dan beetje bij beetje mijn weg naar het noorden te maken maar na een uurtje of drie, stuurde een bordje aan de rand van de weg aan op een ander plan.
Ik kon namelijk via de zuidingang het Joshua Tree National Park in en dat leek me eerlijk gezegd een betere optie dan een hele dag rijden voor een wazige foto van de grens.

Ik sloeg rechtsaf en kwam in een droog en desolaat landschap terecht. Het park heeft zijn naam te danken aan de Mormonen die in de bomen Jozua herkenden die met opgegeven handen tot God bad.
Jozua is dan weer de opvolger van Mozes die de Israelieten over de Jordaan leidde.
Hoewel ik open stond voor een fantasierijke interpretatie. leek het me toch dat die Mormonen niet genoeg water hadden meegenomen op hun wandeling en aan het ijlen waren geslagen.

U2, de Ierse rockgroep had dan weer het park bezocht met iets meer financieel succes dan ikzelf want hun CD The Joshua Tree werd ondertussen meer dan 25 miljoen keer verkocht.


Ik hoopte tenslotte ook nog de Bighorn schapen te zien maar die kerels waren slim genoeg om een schaduwrijk plekje op te zoeken in de verzengende hitte.






Ik reed het park uit aan de noordkant en kwam op een weg terecht die door een apocalyptische regio leidde.
De weg zelf was in slechte staat en de schaarse huizen waren in totaal verval. Als ooit iemand een film wil opnemen over het eind van de wereld, zou dit een perfekte filmlokatie zijn.

De hitte, samen met de vermoeidheid en het desolate landschap deden me al twijfelen aan mijn hele trip op de eerste dag en het werd er niet beter op toen ik eindelijk in een stadje aankwam dat iets groter was dan de negorijen die ik de laatste twee uur had gezien.

Ik zocht en vond de Walmart die binnen drie dagen zou verhuizen naar de nieuwe lokatie aan de andere kant van de parking.
Bedoeling was om hier te slapen (Walmart laat overnachten toe op voorwaarde dat je het niet te gek maakt) maar ik vreesde voor een nacht vol lawaai van de werkmannen die de laatste hand aan het gebouw legden.

Om tien uur viel alles stil en kon ik naar bed op mijn queen size matras die net op de ruimte van de neergeklapte zetels en de koffer paste.
Minpunt was het gebrek aan frisse lucht (raampjes op een kiertje - je wil geen inbraken terwijl je ligt te slapen) en de hitte (31 graden om tien uur 's avonds).
Ik zweette mezelf uit mijn vel en vervloekte het hele avontuur maar tegen een uur of 2 koelde het eindelijk een beetje af.
Om half zes liep de wekker af en een kwartiertje later reed ik alweer....



Hidden Valley waar de Outlaws het gestolen vee onderbrachten

iemand had het idee gehad om zijn stulpje tussen de rotsen te bouwen, net buiten Joshua Tree NP

Geen opmerkingen: