Translate

vrijdag 30 juni 2017

EEN STUKKIE RIJDEN (DEEL VII)

(Eureka, CA - Salem, OR - 800km)

Ik reed weg van de kust, tankte nog eens voor tien dollar in het dure California zodat ik de grens met Oregon zou halen en zette de GPS op Salem, de hoofdstad van Oregon.

Onderweg was er toch nog een stop die niet gemist mocht worden.
Fern Canyon was een plaats met een prehistorische aanblik. Hoge wanden waren volledig bedekt met varens, boomstronken waren kriskras over de rivierbodem gegooid alsof dinosaurussen er de hand in hadden gehad en het mocht niet verbazen dat een deel van Jurrasic Part hier geschoten was en dat ook Sir Richard Attenborough de achtergrond had gebruikt voor zijn beroemde Auntie Beeb series.









Er gebeurde verder niets noemenswaardig onderweg en ik genoot van de prachtige landschappen...

... en reed uiteindelijk Oregon binnen.


Oregon was een staat waar je zelf niet mocht tanken - althans dat vertelde de eerste pompbediende die ik zag in de States terwijl ie me een fooitje ontfutselde - en waar er geen sales tax bestaat in winkels en restaurants.
Verder was het ook verboden om je smartphone zelfs maar aan te raken terwijl je met de auto reed en om dat te controleren werden zelfs helicopters ingezet.

Ik bereikte Salem, de hoofdstad van Oregon laat in de avond maar mocht niet slapen op de Walmart parking aangezien er een camping was in de stad.
De receptioniste daar moest me $35 laten ophoesten om acht uur in mijn auto te slapen en omdat ze zelf inzag dat dal al te gek was, stelde ze me voor dat ik de Home Depot store net naast de deur zou proberen.
Stiekem maakte ik mijn bed; ik kon ongestoord slapen en de volgende ochtend nam ik nog snel een foto van het State Capital building en begon daarna aan een rit naar de staat Washington.


Geen opmerkingen: