Translate

woensdag 28 juni 2017

EEN STUKKIE RIJDEN (DEEL V)

(Sequoia NP, CA - Dixon, CA - 512 km)

De weg naar beneden en uit het park was al even spectaculair als de klim naar boven en ik bedacht dat dit ooit met de motor moest herhaald worden. (nu enkel nog een motor kopen en zien dat ik nog eens ergens twee weken vakantie zonder gezin kan versieren).

Eens beneden was ik eindelijk in het echte California aangekomen zoals ik het me had voorgesteld.
Zachtglooiende heuvels met druiven, kersen, perziken en abrikozen. 
Melkveebedrijven met grazende koeien.
Het verbaasde me hoezeer ik een groene omgeving gemist had na bijna een jaar in de woestijn van New Mexico.

Aangezien alles in mijn hoofd uit lijstjes en onbelangrijke doelstellingen bestaat, reed ik naar Sacramento want dat is de hoofdstad van de staat California en dat past in mijn plan om niet alleen alle staten maar ook alle hoofdsteden te bezoeken.
Benieuwd hoelang dat voornemen standhoudt...

Ik bezocht Old Town, charmant maar een echte toeristenval en toen ik een koffie dronk, kreeg ik een email van mijn toekomstige werkgever (Jahaa! Maar daarover later meer) dat ik dringend mijn drugtest moest laten afnemen.
De auto in, helemaal naar de andere kant van de stad waar ze me lieten weten dat drugtesten enkel in een ander kantoortje werden gedaan.
Terug de auto in en een uurtje later stond ik opnieuw geparkeerd vlakbij Old Town.

Een drugtest is ook al weer een avontuur op zich...
Ik werd een kamertje binnengeleid waar een metalen box stond. Alles uit de broekzakken moest in het koffertje dat vervolgens op slot ging om te vermijden dat ik iemands anders urine had meegebracht.
Plassen moest ik maar handen wassen en het toilet doorspoelen mocht dan weer niet.
Het handen wassen kon een probleem zijn omdat sommige slimmerds de kraan lieten openstaan om ondertussen tijd te winnen en de meegebrachte urine in het bekertje te gieten.
Doorspoelen mocht dan weer niet zodat je geen bewijsmateriaal kon laten verdwijnen.
Het bekertje moest ook stante pede naar de laborante gebracht worden die de temperatuur controleerde en daarna het ding verzegelde wat ik dan weer moest aftekenen.

Dat alles zo rigoreus moest verlopen, had ongetwijfeld te maken met de Peer van Pollentier want onze landgenoot heeft dat hele creatieve idee tenslotte naar buiten gebracht.

Om alles een beetje te laten bezinken (als je op de Peer van Pollentier hebt geklikt, zal je begrijpen dat het een heel gedoe was geweest voor me om een onschuldige plas af te leveren), besloot ik uit te blazen in de botanical gardens van Sacramento.
Een betonnen pad was het dat door een nauwelijks onderhouden grasveld liep. Er stonden ook bomen, een stuk of tien, allemaal van dezelfde soort en dat was dan dat. 
Tien minuten later stond ik weer buiten en reed ik een stukje door naar Dixon waar de Walmart-manager autoslapers zeer genegen was.
De winkel was ook non stop open en dat maakte het toch wat makkelijker als je plots naar het toilet moest.

Een heerlijk koele nacht was het en om vijf uur stond ik op om naar San Francisco te rijden...


Old town, Sacramento

Slapen in de auto




Geen opmerkingen: