Translate

zondag 15 maart 2009

CHANGING OF THE GUARDS (ADDENDUM)

Je houdt het niet voor mogelijk.
's Ochtends laat je Zakayo achter in de veilige armen van de politie, 's namiddags heb je al een nieuwe bedreiging aan je been.
Tijdens het weekend verdween 98 liter olie en twee banden vanop de terreinen van het bedrijf.
We konden niet bewijzen dat de dagwaker op zaterdag de dief was, maar hij was wel schuldig aan verzuim omdat deze eerder omvangrijke diefstal had kunnen gebeuren.
In zulke gevallen wordt een officiele "hearing" gedaan, volledig volgens de wetten van de werkgelegenheid en dat is geen kattepis.
Formulieren, commissies, te respecteren intervallen, de juiste papieren op het juiste moment...
Aangezien ik de line manager ben van de bewakingsploeg, werd ik geacht de aanklacht uit te spreken. Ik vertelde wat er gebeurd was en toen moest de voorzitter van de commissie zijn oordeel vellen.
Alvorens hij dat deed, kreeg Riwa de kans om zich te verdedigen.
Hij gaf een uitgebreid expose in het Kimaasai en Edward, de grappige kerel uit een paar vorige posts, vertaalde.
De laatste woorden van Riwa waren fantastisch: hij beweerde dat - als hij zou ontslagen worden - hij mijn veiligheid niet kon garanderen.
Morgen opnieuw naar de politie.
Aan werken kom ik de laatste tijds niet mee toe, maar spanning in mijn leven is er wel....

2 opmerkingen:

Mieke zei

Je wordt een bedreigde diersoort in Afrika....

Mieke zei

HOe zit het trouwens met de irritatie van de Nairobi Fly?
Ik las ergens dat tandpasta zou helpen tegen het brandende gevoel.
Het zou de wond opdrogen???
Ik weet niet zulle, maar ja, ge kunt altijd ne keer proberen hé.