Translate

donderdag 12 maart 2009

VLIEG MET ME MEE NAAR NAIROBI

Het is me wat.
Ben je in de bloei van je leven, een ontluikende knop aan een jong boompje en meent een onbeduidend insect plotseling en ongevraagd dat het zomaar roet in het eten kan komen strooien.
Nairobi fly is helemaal geen vlieg en het beestje is ook niet agressief.
De kever van het geslacht Paederus leeft zijn leven en is de mening toegedaan dat iedereen elkaar maar het beste met rust laat.
Doe je dat niet met het rood-zwart gestreepte kevertje, dan zal je het ook geweten hebben.
In de voorbije maanden kwam ik drie keer in aanraking met het kereltje met zijn zure smoel.
De laatste keer, een flinke week geleden, was het goed raak.
De Nairobi fly maakte blijkbaar een wandeling op mijn kin tijdens een avondlijke BBQ. Ik heb de kriebelende pootjes waarschijnlijk willen wegvegen en daarmee heb ik het arme kevertje verpletterd.
Het diertje is gewoon een bom van agressieve zuren.
Een seconde erna begon mijn huid irritant te tintelen.
Onmiddellijk raak je instinctief de getroffen plek aan waardoor je het zuur zelfs nog openwrijft en verspreidt.
Op mijn kin heb ik nu een traag opdrogende wonde van meer dan twee vierkante centimeter. Ik heb het zuur blijkbaar ook overgebracht naar hogere regionen want boven mijn linkerwenkbrauw bladdert mijn huid traag af en komt een mooie rozerode wond tevoorschijn.
Na meer dan een week is het zuur helaas nog altijd niet uitgewerkt want vannacht heb ik onbewust in mijn oog gewreven nadat ik de wondjes aangeraakt had.
Nairobi fly is nu geevolueerd tot Nairobi eye....
Op internet vond ik wat informatie en het is duidelijk dat de Paederus kever zelf al duidelijk maakt dat je het beste niet in zijn buurt komt. Het rood en zwart lijfje is 1 grote waarschuwingszone van agressive kleuren.
Een no-go area.
Wie het wel probeert, is er geweest.
Als een zielige impressie van een rozig luipaard ga ik de volgende weken door het leven.
De meelijwekkende gezichten van vrienden en collega's dragen niet bij tot een gevoel van aantrekkelijkheid.
Het is een hard leven, hier te midden van al deze dieren...

5 opmerkingen:

wobble zei

"een rozig luipaard"...

Mwuhahaha!

Soit, een man van jouw leeftijd - gelukkige verjaardag trouwens - mag zich al eens een dichterlijke vrijheid permitteren.

Anoniem zei

Geld zou ik geven om je nu te zien, moet hilarisch zijn. Maar... een beetje medelijden is nu wel gepast, men zegt toch, hoe ouder je wordt, hoe moeilijker een wonde heelt! Tja, 43 lentes is ook niet niks hé. In elk geval een dikke knuffel met je verjaardag en probeer er toch eventjes van te genieten.
Kus
Annick

Unknown zei

Hij Koko, wees eens barhartig en doe iedereen behalve jezelf een plezier door wat foto's op je blog te zetten :-)

De Zwarten

Unknown zei

Zorg maar dat ze je binnenkort daar in jouw buurt niet "pinky winky zgiggy ziggy" gaan noemen. Mr. Bulletproof...
zo een vliegje kan hard aankomen hé.

veel krab en kras plezier vannacht.

wendieke zei

Met iemand die begin maart op en bbqfeestje zit kan ik moeilijk medelijden hebben... Arm vliegske daarentegen.