Translate

woensdag 4 maart 2009

CHANGING OF THE GUARDS (DEEL TEVEEL)

Inderdaad, hoe ging het nu verder met Zakayo?
We riepen alle heiligen aan, verwittigden alle mogelijke diensten maar niets weerhield Zakayo ervan me te stalken als was ik zijn grote idool.
Met de regelmaat van de klok vielen de berichtjes in mijn inbox. Extra bewijslast voor de politie die het evenwel niet nodig vond dit te noteren.
Zakayo bereikte zijn innoverende orgasme toen hij erin slaagde een SMS door te sturen met daarop een afbeelding van een revolver met de gevleugelde woorden "bye bye" eronder.
Toen ik bijna anderhalf jaar geleden neergeschoten werd, zat Zakayo op de eerste rij tijdens de voorstelling en ondanks het feit dat ik wel begrijp dat ik op niet veel medeleven van de knul moet rekenen, werd het me toen eventjes echt teveel.
Smakeloos, kwetsend en bedreigend...
Op zondag stuurde hij een SMS naar Rebecca, mijn overbuurvrouw.
Zakayo heeft een breed publiek.
Daar kondigde hij aan op zondagavond eerst naar Meru te trekken alwaar de executie zou plaatsvinden van het meisje dat hem afgewezen had en ook van haar moeder.
Daarna zou de grote vergeldingsmachine naar Kwa Idd afzakken waar mijn doodsklok zou luiden.
Het hele gedoe werd me een beetje te serieus en ik belde mijn contact bij de politie.
"Het is zondag vandaag", zei de Einstein van de recherche, "kom morgen maar langs op het bureau".
In een lijkzak, dan wel, was mijn laatste opmerking voor ik de telefoon dichtgooide.
Op die verlichte geesten hoefde ik alvast ook niet te rekenen...
Gisteravond kreeg ik nog een berichtje dat het tuig van de richel op mijn thuiskomst wachtte aan mijn poort en vannacht kreeg ik een SMS dat de afrekening deze ochtend zou plaatsvinden.
Zakayo is blijkbaar niet zo'n goeie organisator maar prettig is het toch allemaal niet...
Wat mij sterkt, is het feit dat hoe meer energie en woede hij in zijn tekstjes legt, hoe minder hij er over heeft om me ook daadwerkelijk iets aan te doen.
Ik wou alvast dat het allemaal voorbij was.
En dan liefst zonder gevaarlijke afloop.
Zo kogelbestendig ben ik nu ook weer niet...

9 opmerkingen:

Unknown zei

Het lachen begint ons hier stilaan ook te vergaan... Vinden het niet leuk meer. Hopelijk neemt de "arm der wet" daar toch eventjes een gepast initiatief...
xx Annick

Anoniem zei

man man, ik vind dit toch ook al niet meer om te lachen..... ik hoop en wens uit het diepst van mijn hart dat dit uiteindelijk zal uitdraaien op een sisser.... en dat Zakayo tot inkeer komt. Heeft je baas hem dan niet een stuk uitbetaald?
groeten

brecht D

Jan Koko zei

dag Brecht,

voor zover ik weet was ik zijn baas en heb ik hem tot de laatste shilling uitbetaald...

Anoniem zei

Ik dacht er eerst ook een beetje lacherig over, maar ik ben nooit zo aan die Zakayo geweest. Hij is een beetje een machomannetje en wil zich nu laten gelden. Ik hoop en denk ook dat de frequentie van zijn dreigberichten in verhouding staat tot het niet uitvoeren van zijn daad.

Jan Koko zei

sinds vandaag hoop ik dat het uitvoeren van zijn daad recht evenredig loopt met de frequentie van zijn SMSjes. Het is al de hele dag stil....

Audrey zei

Ha die Jan, en jij denkt dat wij ons niet een beetje zorgen maken over jou ? Heeft die Zakayo wat te veel qat gekauwd ? Mijn oma zou zeggen : "Onze lieve heer heeft rare kostgangers."
Ik zeg gewoon : "Is die jongen helemaal van de pot gerukt ?!" Excusus voor mijn woorden....
Hou je taai !
Audrey

Unknown zei

Wij vinden het hier toch maar eng.
Hoe voelt mama Fernande zich bij dit alles?
Veel moed en hopelijk komt alles in orde.
Rolande.

Mieke zei

Ja, het blijkt duidelijk dat jijzelf er echt niet gerust in bent.
En het is ook zo, dat die mannen ginder,niet echt malen om een mensenleven meer of minder....
We hopen maar dat Zakayo zijn dreigementen gewoon bij sms-en houdt.
Kus

Jan Koko zei

Vooreerst het goeie nieuws. Zakayo beperkt zich tot ongeveer 1 min of meer beleefd SMSje per dag.
Verder nog een reactie op Miekes "die mannen ginder geven niet om een mensenleven meer of minder." Het is waar dat er anders tegen een leven aangekeken wordt aangezien iedereen hier op regelmatige basis met de dood geconfronteerd wordt. AIDS, niet behandelde ziektes, malaria, een harder leven...
Bedenk anders toch ook eens hoe in de westerse wereld omgegaan wordt met het leven van anderen. Joe Van Holsbeek vermoord voor een Ipod of zo, in Oostende wordt een jongen neergestoken voor een sigaret en dan hebben we ook nog Kim De Gelder. Ik denk er ook het mijne over hoe die mannen ginder omgaan met een mensenleven...